استرالیا چین را به تضعیف تجارت جهانی متهم کرد

کانبرا تحریم‌های چین بر کالا‌های استرالیایی را نشان دهنده شکاف فزاینده بین اظهارات چین و اقدامات آن توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، استرالیا سیاست‌های تجاری چین را محکوم و پکن را متهم کرد که سازمان تجارت جهانی را تضعیف کرده است.

نمایندگان کانبرا طی نشستی در سازمان تجارت جهانی در ژنو گفتند: چین از ۲۰ سال عضویت در سازمان تجارت جهانی به طور قابل توجهی سود برده است.

کانبرا در بیانیه‌ای غیرعادی پس از این نشست تاکید کرد که تحریم کالا‌های استرالیایی دارای انگیزه سیاسی بوده و شکاف فزاینده بین اظهارات چین و اقدامات آن را نشان می‌دهد.

در ۱۸ ماه گذشته، چین محدودیت‌هایی را برای صادرات کالا‌های استرالیایی اعمال کرده است و روابط سیاسی بین دو کشور نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

دولت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین به طور فزاینده‌ای قوانین و هنجار‌های تجارت جهانی را با درگیر شدن در اقداماتی که با تعهداتش در سازمان تجارت جهانی مغایرت دارد، آزمایش کرده است.

کارشناسان، تحریم‌های چین علیه استرالیا را پیامی مهم به کشور‌های سراسر اقیانوس آرام می‌دانند. به اعتقاد این کارشناسان، به چالش کشیدن پکن از نظر سیاسی هزینه‌های اقتصادی جدی در پی خواهد داشت.

بر اساس گزارش ها، چین در نشست غیرعلنی ژنو وعده داد که بازار‌های خود را به زودی باز خواهد کرد. با این حال، استرالیا تأکید کرد که اصلاحات بازار محور چین در چند سال گذشته پیشرفت چندانی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
یه بچه دو ساله غربی میدونه اقتصاد جهانی تقسیم بندی شده است و هیشکی حق نداره بیشتر از حقش درآمد داشته باشه چون از درآمد بقیه کم میشه ولی بزرگترین اقتصاد دانای ما هنوز اینو نمیدونن
آخرین اخبار