آغاز جمع آوری همه مدارس کانکسی و کپری در کشور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ طرح جمع آوری همه مدارس کانکسی و کپری در کشور با کلنگ زنی یک باب مدرسه در یاسوج مرکز کهگیلویه بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در این آئین که در شهرک فرودگاه یاسوج ودر کنار یکی از مدارس کانکسی برگزار شد سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: با توجه به دستور ریاست جمهوری در سفر اخیر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، همه مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر در این استان و همچنین در کشور برچیده می‌شود.
آقای علیرضا کاظمی از تامین اعتبارات لازم برای جمع آوری این فضا‌های آموزشی غیر استاندارد خبر داد و افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، مقرر شد همه مدارس کپری و کانکسی جمع آوری شوند که در این رابطه، با توجه به بالابودن آمار و ارقام مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی‌های لازم برای برچیده شدن این مدارس آغاز شده است.
آقای کاظمی با بیان اینکه به زودی همه مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد، جمع آوری می‌شوداضافه کرد: در مناطقی که مدارس کانکسی و کپری وجود دارد مدارس و با تجهیزات آموزشی مورد نیاز ساخته می‌شود.
وی یکی دیگر از اهداف سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و احصای مشکلات آموزش و پرورش این استان بیان کرد و گفت: زلزله سی سخت آسیب زیادی به مدارس وارد کرد و هم اینک تعداد زیادی از آن‌ها بازسازی شده است.
رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان، نوسازی و تجهیز مدارس کشور هم گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جمع آوری مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۳۷ مدرسه کانکسی وجود دارد که حدود ۳۷ مدرسه بالای ۱۵ نفر جمعیت دارند.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.