خاندوزی:

منطقه آزاد تجاری اردبیل به زودی راه اندازی می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل می‌بایست در کمتر از یکی ۲ ماه آینده فعالیت خود را رسما آغاز کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی روز جمعه در جلسه شورای اداری بیله‌سوار مغان افزود: نقشه‌های این منطقه احتمالا در دولت قبلی تایید شده ولی هنوز به دست ما نرسیده و من از  سعید محمد در روزهای آتی پیگیر مساله می‌شوم.

او بیان کرد: با عملیاتی شدن راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل، هیات مدیره توانا و متخصص برای آن انتخاب شده و باقی مانده مسائل نیز به سرعت حل و فصل خواهد شد.

خاندوزی با اشاره به طرح برخی موارد و مشکلات جزیی در این جلسه از سوی مسئولان شهرستان بیله‌سوار گفت: با رویکرد تمرکز زدایی و تقویت مدیریت منطقه‌ای بسیاری از مسائل قابل حل است و باید در کشور به این سمت حرکت کنیم که به جای حل مشکلات در تهران ، مدیران منطقه‌ای خود تصمیم‌گیر بوده ومشکلات را رفع کنند.

او تاکید کرد: بسیاری از نیازمندی‌ها و تصمیم‌های منطقه‌ای با افزایش قدرت مدیریت منطقه‌ای قابل حل است، باید قدرت تصمیم‌گیری برای صرف بخشی از درآمدهای منطقه در قالب سرفصل‌های مشخص در اختیار مدیران قرار بگیرد. 

خاندوزی اظهارکرد: باید نوع نگاه برای اداره کشور را  تغییر دهیم، بسیاری از تصمیم‌ها با افزایش قدرت مدیریت منطقه‌ای قابل حل و فصل است، بخش‌هایی از درآمد منطقه باید در اختیار مدیران قرار بگیرد ، مدیران منطقه‌ای برای هر چیز نباید منتظر پایتخت باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: نظام مدیریت بسیار متمرکز  فعلی موجب شده که مدیران منطقه‌ای خود را در زنجیر حس کرده و از آن نارضی باشند و در بودجه ۱۴۰۱ باید بدنبال تغییر در این روند باشیم.

خاندوزی گفت: در این نظام هر چه مناطق چابک‌تر عمل کرده و درآمدهای منطقه‌ای بیشتری داشته باشند ، بخش زیادی از آن برای حل مشکلات و زخم‌های موجود در خود منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.