پنتاگون: به تایوان برای دفاع از خود در برابر چین کمک می‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد به تایوان برای دفاع از خود در برابر چین کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن به سیاست چین واحد، متعهد است، اما به تایوان برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.

وی  افزود: واشنگتن به تایپه برای دفاع از خود در برابر پکن کمک خواهد کرد. آستین در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات آمریکا در صورت حمله چین به تایوان، گفت: در فرضیات شرکت نخواهد کرد.

رئیس پنتاگون همچنین تأکید کرد که هیچ فردی نمی خواهد شاهد تشدید درگیری بین چین و تایوان باشد.

وی پس از نشست وزرای دفاع اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: این گروه با هم کار می‌کنند تا مطمئن شوند که منطقه هند و اقیانوس آرام از نفوذ چین در امان می‌ماند. آستین همچنین بر تعهد قاطع واشنگتن نسبت به ناتو و متحدانش تأکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: ما با مهمترین مشارکت کنندگان نظامی در ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه دیدار خواهیم کرد و درباره عملیات جاری خود در این کشور‌ها و همچنین تهدید‌های جدید داعش خراسان بحث خواهیم کرد. ما به کار خود برای تخلیه کسانی که در افغانستان به ما کمک کردند ادامه می‌دهیم و خروج آن‌ها از کشور و اسکان مجدد آن‌ها را تسهیل خواهیم کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد واکنش واشنگتن در صورت حمله احتمالی چین به تایوان گفت: آمریکا تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و در صورت بروز هر گونه حمله احتمالی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

این اظهارات بایدن به گفته بسیاری بر خلاف سیاست‌های پیشین آمریکاست که در آن واشنگتن خود را ملزم به تجهیز تسلیحاتی تایوان می‌داند، ولی در صورت بروز هر گونه درگیری صراحتاً قولی مبنی بر دفاع از این جزیره به میان نیامده بود.

کاخ سفید هم در واکنش به این اظهارات بایدن اعلام کرد: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است.

واشنگتن سالهاست تایوان را برای رویارویی احتمالی با چین مجهز کرده و انواع سلاح‌های پیشرفته نظامی را در اختیار تایپه قرار داده است. چین اوایل روز گذشته از جامعه بین المللی خواست تا از آمریکا بخواهند از کشاندن موضوع تایوان به سوی جنگ خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار