توسعه گردشگری با اتکاء به ظرفیت هر منطقه دنبال شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس گفت: وزارت به جای مصوبات کلیشه‌ای متمرکز به برنامه ریزی باتوجه به ظرفیت‌های گردشگری هر استان بپردازد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب شرفی عضو اتاق بازرگانی فارس در رابطه با تعامل دولت با میراث و گردشگری مبنی بر رونق گردشگری پایدار، اظهار کرد: دولت تاکنون در ایجاد گردشگری پایدار با استفاده از بومیت و ظرفیت موجود در هر استان مصوبه درستی را تبیین نکرده و همچنان سعی دارد با کپی برداری از کشور‌ها و استان‌های دیگر برای هر منطقه گردشگری تصمیم گیری یکسانی را ادغام کند، اما هر کشور و استان از نظر اقلیم، تاریخ و فرهنگ متفاوت بوده و نیازمند دیدگاه‌های توسعه‌ای مجزایی است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس، افزود: درآمد حاصل از گردشگری هر استان به جای واریز به خزانه دولت باید در چرخه گردشگری هر استان و در مسیر توسعه جنبه‌های گردشگری استفاده شود.

او ادامه می‌دهد: میراث و اماکن تاریخی استان از نیاکان به ارث رسیده و نیازمند تمرکز زیادی جز حراست ندارد، اما استان فارس باید با گسترش و ایجاد شهرک‌های روستا و عشایری و همچنین با به روز کردن المان‌های شهری، نوآوری بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی به توسعه و معرفی گردشگری سلامت و گردشگری روستا و عشایری با توجه به توانایی استان و نوع بومیت آن بپردازد.

این مسئول در رابطه با گردشگری ورزشی نیز بیان کرد: محدودیت بر واردات تجهیزات و ماشین آلات کوه نوردی و صخره نوردی باید برداشته شده و اماکن تفریحی را با تامین و تجهیزات و ایجاد سازه‌های نو متحول کرد تا گردشگری پایدار در این حوزه معنا یابد.

شرفی با بیان اینکه شیراز پتانسیل‌های خوبی در زمینه گردشگری معدنی دارد و نباید آن را از دست داد، تاکید کرد: وزارت گردشگری به جای مصوبات کلیشه‌ای بر برنامه ریزی باتوجه به ظرفیت‌های هر استان متمرکز شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.