شناسایی نوع جوندگان مضر در باغات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی سامان، از افزایش جمعیت جوندگان مضر در باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: با توجه به افزایش جمعیت جوندگان مضر در باغات شهرستان و نیاز به شناسایی گونه‌های غالب در باغات، بازدید با حضور مدیر حفظ نباتات و کارشناس مسئول مبارزه با آفات عمومی استان و کارشناس حفظ نباتات شهرستان از باغات آلوده به عمل آمد.

او افزود: طی این بازدید بر اساس نوع سوراخ، تعداد سوراخ ها، فواصل، شیب دهانه سوراخ، محل سوراخ و فضولات مشخص گردید گونه‌های غالب در باغات به ترتیب شامل موش ورامین، مریون و موش‌های کور می‌باشد که توصیه‌های لازم جهت مبارزه در غالب پیش آگاهی توسط کارشناس حفظ نباتات شهرستان صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


احمدزاده خاطر نشان کرد: موش‌ها علاوه بر خسارت به درختان و کاهش محصولات کشاورزی ممکن است به تاسیسات آبیاری و برق رسانی نیز خسارت وارد نمایند که مبارزه به موقع بر علیه آن امری ضروری می‌باشد.

او ادامه داد: هر ساله واحد حفظ نباتات مدیریت با همکاری مرکز جهاد کشاورزی هوره نسبت به توزیع سموم فسفردوزنگ رایگان بین بهره برداران و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه تهیه طعمه مسموم جهت مبارزه با موش در سطح باغات اقدامات لازم را بعمل آورده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار