طالبان:

با اسلام آباد علیه داعش همکاری می‌کنیم/با پاکستان برادریم

یکی از رهبران طالبان تاکید دارد که پاکستان برادر ما است و این کشور در بخش های مختلف از این گروه حمایت می‌کند از جمله اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،منابع خبری به نقل از یکی از رهبران طالبان گفته اند که پاکستان از طریق "کانال های غیر رسمی" برای انتقال اطلاعات و ارایه حمایت های فنی در مبارزه با گروه داعش استفاده می‌کند. دولت پاکستان، طالبان را در ردیابی تماس های تلفنی و فعالیت های اینترنتی شبه نظامیان داعش کمک می‌کند.

این رهبر طالبان تاکید دارد که پاکستان برادر ما است و این کشور در بخش های مختلف از این گروه حمایت می‌کند از جمله اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش.

او می افزاید که اگر آمریکا و شماری دیگر از کشورهای جهان اطلاعات داعش را در اختیار آنان قرار دهند می توانند این گروه تروریستی را در عرض چند روز شکست دهند.

یکی از نمایندگان وزارت خارجه پاکستان که نخواست نامش فاش شود می گوید که این یک ارتباط غیر رسمی است و در مورد هیچ مشارکت مستقیمی برای تبادل اطلاعات نیست.

او تاکید دارد که اسلام آباد و طالبان در خصوص مبارزه با تروریسم گفتگو کرده است.

وی گفت: "نمی توان همکاری با کابل را رد کرد، نه تنها پاکستان، بلکه سایر کشورهای منطقه مانند روسیه و ایران نگران داعش می باشند. به همین دلیل می توان در زمینه مبارزه با تروریسم در سطح منطقه ای تفاهم داشت".

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان گفته بود که این برای گروه داعش تهدیدی جدی نیست: "ما این را یک مشکل عمده نمی دانیم، بنابراین برای حل این مشکل نیازی به کمک خارجی نداریم".

قابل ذکر است که گروه طالبان پس از فرار محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در کابل قدرت را به دست گرفته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.