ابراز نگرانی نخست وزیر ایتالیا درباره بحران انرژی در اروپا

نخست وزیر ایتالیا در خصوص بحران انرژی در اروپا ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدامات فوری در این زمینه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری یورواکتیو، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست فوراً بر روی تأمین ذخایر استراتژیک انرژی کار کند.

دراگی ضمن ابراز نگرانی در مورد ذخایر گاز اروپا عنوان کرد: «برای محافظت از همه کشور‌های اتحادیه اروپا لازم است کار بر روی فرضیه‌های ذخیره یکپارچه استراتژیک بلافاصله آغاز شود.»

دراگی اضافه کرد: «در دراز مدت، ما باید بر استراتژی تجدیدپذیر تمرکز کنیم.» وی در هفته‌های گذشته بر ضرورت تغییرات ساختاری و پایدار برای پاسخ به این بحران تاکید کرده است. دراگی گفت: «قطع گاز برای بسیاری از کشور‌ها دشوار است و تمرکز ما باید بر روی منابع تجدیدپذیر باشد.»

دراگی به ایده استفاده از انرژی هسته‌ای در میان منابع انرژی غیر آلاینده که می‌تواند در فرآیند کربن زدایی استفاده شود، نیز اشاره کرد و گفت: «کمیسیون اروپا این موضوع را در ماه دسامبر پیشنهاد خواهد کرد.»

ایتالیا پس از رای منفی ایتالیایی‌ها نسبت به داشتن نیروگاه هسته‌ای در سال ۲۰۱۱، هیچ نیروگاه هسته‌ای فعال ندارد، اما این موضوع دوباره در بحث‌های ملی مطرح شده است.

روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست ایتالیا در این باره گفته است: «من طرفدار انرژی هسته‌ای نیستم، اما آن را نیز محکوم نمی‌کنم.»

با توجه به بحران انرژی در اروپا و عرضه نامتناسب گاز در این قاره، بسیاری از کشور‌های اروپایی با مشکل کمبود سوخت و انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند. این امر باعث شده است که سران اروپایی به دنبال راه حل‌هایی برای تامین انرژی مورد نیاز صنایع خود باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار