بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی بوشهر صادر می‌شود

مدیرکل شیلات بوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی این استان به کشور‌های اروپایی، روسیه، چین، ویتنام، ارمنستان، ترکیه و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به کیفیت بالای میگوی پرورشی این استان بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورش یافته در مزارع بوشهر، به کشور‌های اروپایی، روسیه، چین، ویتنام، ارمنستان، ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

او ادامه داد: در استان بوشهر ۱۱ منطقه برای پرورش میگو تعیین شده و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در پرورش میگو فراهم شده است.

مدیرکل شیلات بوشهر عنوان کرد: مراکز پرورش میگو در این استان در نقاط ساحلی بُویرات دیلم، بندرریگ، حله گناوه، بردستان بندر دیر،‌ مُند دشتی، دلوار تنگستان و شیف بوشهر فعالیت دارند و امسال در ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از استخرهای این منطقه بیش از ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره شد.

بازدار گفت: تا کنون بیش از ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شده است که ۷۰ درصد استخرها را شامل می‌شود.

  او وزن هر قطعه میگو برداشت شده را به‌ صورت میانگین ۱۷.۵ گرم اعلام و پیش‌بینی کرد تا پایان آبان که زمان برداشت میگو به پایان می‌رسد این میزان به ۳۰ هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید همواره در کمین میگوهای پرورشی است، عنوان کرد: باید میگوها پیش از سرد شدن هوا برداشت شوند زیرا سرما زمینه شیوع بیماری میگو پرورشی را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


بازدار، از افزایش مزارع پرورش میگو برای سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده با بهره‌برداری از اراضی واگذار شده بیش از ۱۰ هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد و این درحالی است که شهرک شیلات رود شور هم وارد مدار تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.