معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به محلات خبرداد؛

توجه به حوزه گل و گیاه و باغبانی اولویت وزارت جهادکشاورزی

برومندی گفت: توجه به حوزه گل و گیاه و باغبانی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی بوده است.

برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه گل‌های داوودی در محلات  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: توجه به حوزه گل و گیاه و باغبانی از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

برومندی با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی در منطقه افزود: حتماً در برنامه تحولی وزیر محترم جهاد کشاورزی که در روز رای اعتماد به مجلس محترم ارائه نمودند توجه به حوزه گل و گیاه و باغبانی از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌ها بوده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه تولید گل در درجه اول اهمیت قرار گرفته و با عنایت به اینکه شهرستان محلات پایتخت تولید گل و تنها پژوهشکده ما و همه دانشمندان حوزه در این شهرستان فعالیت اصلی خود را ایفا می‌کنند نیازمند توسعه می‌باشد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اینکه ما بتوانیم در بازار‌های جهانی نقش بهتری را ایفا کنیم و ارزآوری بالاتری داشته باشیم حتما نیازمند این میباشد که ما تنوع در تولید و در دنیا رقابت پذیری داشته باشیم.

او ادامه ادامه داد: مجموعه این عوامل باعث می‌شود که یک سازه کار و برنامه ریزی بهتری به ویژه در حوزه تحقیقات داشته باشیم و همکاران گرامی ما در اینجا یک ریل گذاری بهتری را در اینجا انجام داده‌اند.

برومندی اظهار کرد: حتماً وزارت جهاد کشاورزی و مشخصاً معاونت باغبانی برای ایجاد دهکده گل و گیاه و فاز دوم در این شهرستان که مورد درخواست مردم و نماینده محترم است اهتمام جدی خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد همه ساز و کار‌های لازم را برای این امر مهم را فراهم کنیم.

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر حمایت‌های لازم از بخش گل و گیاه صورت گیرد به نظر می‌رسد ما در حوزه گل و گیاه چه در حوزه تولید و چه در حوزه تحقیق و پژوهش و چه در حوزه کسب بازار‌های منطقه آماده جهش هستیم.

حجت الاسلام سلیمی افزود: بازار‌های منطقه ظرفیت خوبی و برای ما امروز ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد با یک هم افزایی و همراهی در شرایط جدید که امروز وزارت جهاد رویکرد کاملاً متفاوتی دارد امیدواری تولیدکنندگان به شدت افزایش پیدا کرده است.

او اضافه کرد: با توجه به این رویکرد ما در آینده می‌توانیم در بسیاری از بازار‌های منطقه حضور یابیم و البته سازمان توسعه تجارت و گمرک و هم بانک مرکزی باید همسویی لازم را داشته باشند و نباید یکدیگر را خنثی کنند یکی از مشکلات ما در حوزه صادرات بوده است که باعث رنجش برخی از صادرکنندگان شده است.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.