وحدت منجر به کاهش حداکثری آسیب ها و مشکلات می شود

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان در ابعاد ملی و بین‌المللی گفت: وحدت باعث افزایش حداکثری همگرایی و کاهش حداکثری بروز آسیب‌ها و مشکلات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در مراسم جشن هفته وحدت که در شهر خور از توابع شهرستان لارستان برگزار شد، گفت: وحدت نه تنها در بُعد دینی دارای ارزش و اهمیت است، بلکه آثار مثبت آن در همه ابعاد زندگی اجتماعی تبلور عینی دارد.

او ضمن تبیین و تحلیل ابعاد مختلف وحدت، نام گذاری هفته وحدت را یک امر صحیح و نشان دهنده دور اندیشی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به منظور تبدیل تهدیدات به فرصت دانست.

حسنی بیان کرد: در حقیقت وحدت به همان اندازه که می‌تواند در عرصه گسترش احکام و ارزش‌های اسلامی و ارزش های انسانی نقش‌آفرین باشد و به همان اندازه که در عرصه بین‌المللی می‌تواند اقتدار آفرین باشد و در حمایت از منافع ملی به عنوان یک پشتوانه جدی برای سرداران عرصه نظامی و دیپلماسی و یک قدرت نرم در کنار قدرت سخت و نظامی تأثیرگذار بوده و به همان اندازه در داخل کشور و در عرصه ملی، داخلی، استانی و شهرستانی می‌تواند قدرت آفرین و امنیت زا باشد و به اجرای فعالیت‌های اجرایی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، اقدامات و غیره در کشور سرعت ببخشد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: وقتی وحدت، هماهنگی، انسجام و همگرایی باشد، آسیب‌ها، هزینه‌ها و ناهنجاری‌ها کمتر  و نظم و یکپارچگی، اتحاد و هم افزایی بیشتر و  سرعت بخشی به عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی نیز بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: همراهی و هماهنگی مردم منطقه و وحدت آنان، موجب سرعت بخشیدن در اجرای طرح‌ها شده است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه هدف ما یکی شدن در موضوع وحدت مطرح نیست، افزود: آحاد مردم دارای سلیقه‌ها و افکار متفاوتی هستند که هنر ما باید در این باشد که بتوانیم همگرا، همدل و هماهنگ برای رسیدن به اهداف منطقه‌ای و شهرستانی خود گام برداریم.

حسنی اضافه کرد: اگر در فعالیت‌های اجتماعی هم وحدت ایجاد شود و انجام امور بطور مطلوب شکل بگیرد، رضایتمندی مردم را در بدنبال دارد و این رضایت مندی باعث اعتماد بین مردم و حاکمیت دینی می شود و  رضایتمندی و علاقه مردم به نظام اسلامی بیشتر شده و این خود باعث گسترش احکام اسلامی و دفاع از منشور حکومتی اسلام می‌شود که می‌تواند یکی از پویاترین منشور حکومتی عصر جدید ما را رقم بزند.

فرماندار لارستان از همه مسئولان، شوراهای اسلامی شهر و روستا، معتمدان، خیران، دهیاران و آحاد مردم خواست که همچون همیشه به منظور گسترش همدلی، همگرایی و اتحاد بیش از پیش حرکت کنند و تعارضات را تبدیل به تعامل و هماهنگی و گسترش اسلام و نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و آگاهی بخشی وحدت را رقم بزنند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، دانش امام جمعه خور، سید احمد هاشمی از اساتید و علمای اهل سنت لارستان نیز به به ایراد سخنرانی پرداختند.

مولودخونی، اجرای گروه سرود مصباح الهدی، قرائت شعر، اجرای موسیقی، نورافشانی و پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار