بی‌توجهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز به تعهداتش در بوشهر

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس گفت: پارسال توافقاتی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب داشتیم، ولی هیچ‌یک از آن تعهدات به نتیجه نرسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی وحدتیه با اشاره به مسائلی که رئیس شورای این شهر مطرح کرد، افزود: ما هم از عملکرد نفت در استان به ویژه وحدتیه ناراضی و معترض هستیم. توافقاتی را پارسال با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز داشتیم، ولی پیشرفت این توافقات تقریبا صفر بوده است و هیچ‌یک از آن تعهدات به نتیجه نرسیده است.

 او عنوان کرد: در سفر اخیر دولت به استان، مشکلات و دغدغه‌های مردم وحدتیه در حوزه نفت را با وزیر نفت در میان گذاشتم و از او برای سفر به دشتستان و وحدتیه دعوت کردم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: تصمیم‌گیرنده اصلی درباره نفت نرگسی، شرکت نفت و گاز گچساران است و به گونه‌ای در این سال‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که در پایین‌ترین مراتب هم چیزی به دشتستان نرسد.

رضایی با بیان اینکه باید بخشی از مدیریت آنجا به استان بوشهر برسد، بیان کرد: در تعامل با مدیران جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز مطالبات مردم را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که در دولت جدید بالاخره نفتی‌ها به استان بوشهر پاسخگو شوند.

او گفت: این بی‌عدالتی‌ها تنها مختص وحدتیه نیست. نفت و گاز در سراسر استان بوشهر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط استان خیمه زده‌اند، ولی پاسخگوی استان بوشهر نیستند.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اصلاح مسیر سه راهی وحدتیه تا سعدآباد که یکی از مطالبات دیرینه و اصلی مردم این منطقه است، اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

رضایی عنوان کرد: برای تکمیل سد دالکی نیز پیگیری‌های فراوانی داشته‌ایم. این طرح، یک طرح منطقه‌ای نیست و در راس مطالبات ما در حوزه عمرانی قرار دارد.

او گفت: سد دالکی بزرگ‌ترین طرح عمرانی استان بوشهر است و هم مساله آب آشامیدنی و هم مساله آب کشاورزی ما را می‌تواند متحول کند و در معیشت مردم و اقتصاد شهرستان تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین دوری از سیره و راه پیامبر اعظم (ص) را عامل گرفتاری‌ها و مشکلات دانست و  تاکید کرد: همه ما مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم و اگر مسئولیتی گرفتیم باید در قبال آن به مردم پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.