استاندار ایلام:

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام تشکیل شد

نوذری از تشکیل دبیرخانه‌ای برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ایلام خبر داد و گفت: مصوبات بسیار خوبی در استان به تصویب رسید که باید پیگیری و اجرایی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، گفت: چهار شاخص عمده و اساسی در سفر رییس جمهوری به استان دسته بندی و مطالبه گری شد که شامل توسعه کشاورزی، نفت و گاز، اربعین و گردشگری بودند.

او افزود: بدون شک بر اساس آمار اشتغال ایجاد شده کشاورزی در استان ایلام می‌تواند برای تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کند.

استاندار ایلام از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست در نشستی که قرار است در حضور معاون اول رییس جمهور بزودی برگزار شود پروژه‌های انتقال آب کشاورزی را مطرح و پیگیری کند.

نوذری مطرح کرد: یکی از مباحث مورد تاکید رییس جمهور در استان تکمیل سامانه گرمسیری بود که باید پیگیری برای جذب تسهیلات آن با جدیت انجام گیرد.

توجه ویژه رییس جمهور به پروژه‌های اشتغالزایی در ایلام

نوذری مطرح کرد: در سفر رییس جمهور به استان یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال اختصاص یافت که باید به صورت ویژه پیگیری و محقق شود.

او بیان کرد: بدون شک با جذب این میزان اعتبار برای حدود ۹ هزار نفر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی اشتغال فراهم خواهد شد.

استاندار ایلام افزود: با وجود اینکه تسهیلات پرداخت می‌شود باز هم آمار بیکاری همچنان باقی است که این مساله به تعریف و مفهوم کار در استان باز می‌گردد، زیرا نوع نگاه به کار و استخدام، اشتغال در دستگاه دولتی تنها مد نظر است.

نوذری ادامه داد: مردم تنها مشاغل دولتی که ماهانه حقوق دریافت کنند را کار می‌دانند که این فرهنگ باید اصلاح شو، در حالیکه هم اکنون در کشور چین همه فرصت‌های شغلی به اشتغال خانگی اختصاص یافته است.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست بر روند جذب تسهیلات نظارت و اجازه انحراف در تسهیلات را ندهند.

استاندار ایلام گفت: اکنون رویکرد دولت وصول مطالبات مالیاتی است و امیدواریم درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده در استان محقق شود.

او همچنین به بحث فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: چندین مکاتبه در کشور انجام شده که باید اموال شناسایی و اقدام لازم انجام شود.

استاندار ایلام همچنین از بانک‌های عامل خواست با تعامل بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی برای ایجاد اشتغال خانگی با نهاد‌های حمایتی همکاری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.