سمنان جزو پنج گزینه نهایی «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان در ردیف پنج شهر راه‌یافته به مرحله نهایی هفتمین "پایتخت کتاب ایران" قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شهر‌های سنندج، اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان از بین ۱۹۱ شهر به عنوان شهر‌های راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

او بیان کرد: جلسه نهایی انتخاب هفتمین "پایتخت کتاب ایران" با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارشنبه پنجم آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

او با اشاره به راهیابی ۱۹۱ پرونده به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران» گفت: پس از چند مرحله داوری تعداد ۳۶ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. در این مرحله نیز بار دیگر داوری انجام شد و پس از بررسی برنامه‌ها در کل پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند.

او ادامه داد: شهر‌های سنندج، اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان شهر‌های راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

فلاح گفت: در ادامه نشست دیروز، نمایندگان شهر‌ها در زمان مقرر به معرفی برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در شهر‌های خود پرداختند و در پایان نیز اعضای شورای سیاست‌گذاری به بحث و بررسی درباره کم و کیف برنامه‌ها پرداختند و همچنین مقرر شد هفتمین «پایتخت کتاب ایران» در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شود.

او ادامه داد: در مرحله نهایی هفتمین «پایتخت کتاب ایران» اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور، حجت‌الاسلام ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، فریبرز خسروی، رئیس هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس، محسن پرویز، رئیس هیات مدیره انجمن قلم، نادر قدیانی، ناشر و سیدعلی کاشفی خوانساری، پژوهشگر و نویسنده کودک و نوجوان حضور داشتند.

تا کنون ۲۰ طرح برای تحقق این عنوان در شهر سمنان به همت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیردولتی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار