بحران کم آبی در خوی شتاب گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت:تامین آب شرب شهرستان در نقطه سر به سر قرار دارد و بحران کم آبی در خوی شتاب گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  یداله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، نماینده مردم شهر‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد گفت: تامین آب شرب شهرستان خوی در نقطه سر به سر قرار دارد و بحران کم آبی در خوی شتاب گرفته است.

یداله سلطانی در خصوص برنامه‌های این شرکت جهت تامین آب شرب شهرستان تصریح کرد: ما در شرکت آب و فاضلاب خوی سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: در مرحله کودتاه مدت حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه همچنین در برنامه میان مدت حفر چاه فلمن (دهانه گشاد) با دبی ۱۵۰ لیتر در ثانیه با تامین اعتبار شرکت منابع آب استان و نهایتا تامین آب شهرستان از آب‌های سطحی برنامه ریزی شده است.

سلطانی به عملکرد سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: توسعه و اصلاح شبکه و خط انتقال آب بیش از ۱۳ کیلومتر انجام شده که در همین مدت دو هزار و ۸۰۱ فقره نصب انشعاب آب نیز صورت گرفته است. وی حجم آب تولیدی در سال ۹۹ را بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت در ادامه به تشریح پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد:ادامه عملیات اجرایی مخزن شهرک ولیعصر به حجم ۵ هزار متر مکعبی با پیشرفت ۶۵ درصد، ادامه عملیات اجرایی مخزن شهر قطور حجم ۲ هزار متر مکعبی با پیشرفت ۳۵ درصد، تعویض ۲۷ دستگاه الکتروپمپ در روستا‌های شهرستان، بازسازی ۶ دهنه چشمه با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، جذب ۳۲ میلیارد ریال اعتبار تامین آب برای روستا‌های دنبکی- قیزقلعه- قریس – قوردیک علیا و سفلی از اعتبارات در اختیار نماینده و جذب اعتبار برای تامین آب شرب روستا‌های فاقد دهیاری از محل اعتبارات فرمانداری شامل ۱۳ روستا ۱۲ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های این شرکت می‌باشد.

حسین عباسی فرماندار خوی شرکت آب و فاضلاب خوی را یکی از دستگاه‌های خدمات رسان فعال در شهرستان عنوان کرد و افزود: عملکرد این شرکت موید این ادعاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.