بهره برداری از مدرسه خیرساز در الیگودرز

مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد "حاج عباس جلالی مارنانی" با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان روز پنجشنبه در الیگودرز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد "حاج عباس جلالی مارنانی" با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان روز پنجشنبه در الیگودرز به بهره برداری رسید.

 این مدرسه با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با زیربنایی بالغ بر هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان در این آیین گفت: هم اکنون ۲۰ واحد آموزشی در قالب ۹۱ کلاس درس با زیربنای کلی ۱۵ هزار متر مربع در شهرستان الیگودرز در حال احداث است.

امیر غفوری نژاد با بیان اینکه عملیات ساخت ۸۸ فضای آموزشی استان به ظرفیت ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در دست انجام است اظهار داشت: کمک خیرین مدرسه ساز لرستان در تکمیل طرح‌های نیمه تمام بسیار چشمگیر و تعداد قابل توجهی از فضا‌های قابل افتتاح امسال متمرکز بر اتمام طرح‌های سالیان گذشته است که توسط خیرین ساخته می‌شوند.

او با بیان اینکه اکنون ۸۸ طرح مدرسه سازی استان در قالب ۳۰۰ کلاس درس با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان درحال اجرا است گفت: براساس کمک‌های خیرین، ردیف اعتبارات مشارکتی لرستان بیش از سه برابر بوده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: لرستان در طرح آجر به آجر در زمینه جذب اعتبارات و تعداد مشارکت‌ها جز استان‌های نخست کشور بود و در پویش "من مادرم" وضعیت اعتباری مطلوب دارد.

غفوری با بیان اینکه اکنون به لحاظ سرانه آموزشی، لرستان بر خلاف برخی کمبود‌ها در وضعیت مناسبی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۵۸ طرح آموزشی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان در استان بهره برداری و ۴۷۳ طرح آموزشی نیز در این مدت کلنگ زنی شد.

او گفت: ۲۲۶ کلاس درس پارسال در قالب ۷۳ فضای آموزشی، به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار داشت: زیربنای این فضا‌های آموزشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع بوده و ۷۲ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

غفوری  با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند ادامه داد: سال گذشته به صورت میانگین، هر هفته چهار کلاس درس در لرستان احداث شده است.

او همچنین افزود: تجهیزات گرمایشی یک هزار و ۳۳۹ کلاس درس استان باید استاندارد شود که تاکنون ۶۰ درصد این کلاس‌ها ایمن شده است و کار مابقی مدارس با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.