بهره برداری از مرحله نخست بزرگترین دامداری غرب کشور در همدان

مدیر امور دام جهاد کشاورزی همدان از آغاز به کار مرحله نخست گاوداری ۶ هزار راسی گلدشت درگزین به عنوان بزرگترین دامداری غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خدارحمی، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تولیدات گاوداری گلدشت درگزین پس از اجرای کامل پروژه سالانه بیش از ۶۴ هزار تن شیر خام و ۷۲۰ تن گوشت قرمز تعیین شده است، افزود: اشتغالزایی کشت و صنعت گلدشت ۳۰۰ نفر شغل مستقیم خواهد بود.

او با اشاره به اینکه دامداری‌ها بر اساس ۴۰ درصد از نهاده‌های دامی و ۶۰ درصد از علوفه برنامه‌ریزی خوراک دام می‌کنند، افزود: از همین رو این شرکت در حالی موفق خواهد شد که بخشی از علوفه مورد نیاز خود را تأمین کند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به ورود ۱۵۰ تلیسه (گاو ماده جوان) به عنوان مرحله نخست به مزرعه گلدشت اشاره و بیان کرد: تلیسه‌های ورودی در این دامداری اصلاح نژاد شده و حاصل ۳۰ سال زحمت مرکز اصلاح و نژاد همدان است به نحوی که نژاد هلشتاین ایرانی وارد مجموعه شده است.

او از یکپارچگی این گله یاد کرد و افزود: این ۱۵۰ تلیسه (گاو ماده جوان) همگی در حدود یک قد و وزن دارند و مهمترین خصوصیت این نژاد شیردهی بالای آن است.

مدیر بخش دامپروری پروژه گلدشت درگزین با اشاره به اینکه تاکنون در واحد پرورش گاو شیری سنقرآباد بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: عملیات دامپروری در آینده نزدیک به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او با تأکید بر اینکه این واحد، یک شرکت کشت و صنعت است اگرچه در حال حاضر تنها مرحله دامپروری آن اجرا می‌شود، تاکید کرد: این طرح همچون دیگر پروژه‌های شستا بر اساس یک طرح کلی در اجراست ضمن اینکه برنامه اصلی شستا تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی تولید شیر و لبنیات در کشور است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.