برداشت ۱۷۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۹۵ هزار تن چغندر قند از مزارع این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد شهرام پرورش معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برداشت محصول چغندر قند از مزارع سطح استان همدان آغاز و تاکنون ۱۷۰ هزار تن محصول توسط چغندرکاران استان برداشت شده است.

او سطح زیر کشت چغندر قند استان همدان را افزون بر ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار برشمرد و افزود: تاکنون از این میزان سطح زیر کشت از سه هزار هکتار از مزارع، محصول چغندر برداشت شده و برداشت مابقی محصول مزارع نیز توسط چغندرکاران در دست انجام است.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه محصول چغندر قند استان به کارخانه‌های فعال همدان، لرستان، قزوین، بنیاد اصفهان و نقش جهان اصفهان تحویل داده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو چغندرقند ۱۲ هزار و ۴۷۰ ریال با عیار ۱۶ درصد از کشاورزان در حال خریداری بوده ضمن اینکه همدان در کشت چغندر قند از استان‌های مطرح سطح کشور به شمار می‌رود.

پرورش با اشاره به برداشت ۴۴۸ هزار تن محصول چغندر قند از سطح مزارع استان همدان در سال گذشته تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند امسال استان همدان به شهرستان اسدآباد با سطحی افزون بر دو هزار و ۵۷۵ هکتار، نهاوند با سطح چهار هزار و ۳۰هکتار و تویسرکان با سطحی افزون بر یک هزار و ۴۷۶هکتار اختصاص دارد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.