هشدار وزارت خارجه روسیه به آمریکا درخصوص اخراج ۵۵ دیپلمات روس

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد عزم آمریکا برای اخراج ۵۵ دیپلمات روسی روابط دیپلماتیک دو کشور را تیره‌تر خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا روز گذشته در واکنش به درخواست آمریکا از ۵۵ دیپلمات و کارمند سفارت و کنسولگری‌های روسیه برای ترک این کشور در چند ماه آینده بیانیه منتشر کرد.

وی تاکید کرد: این درخواست که عملا به معنای اخراج آنان است، روابط دیپلماتیک دو کشور را تیره‌تر خواهد کرد. هم اکنون حدود ۱۳۰ آمریکایی در روسیه مشغول به کار هستند، اما تعداد کسانی که در دفتر نمایندگی روسیه در واشنگتن و کنسولگری‌های آن در نیویورک و هیوستون کار می‌کنند، کمتر از ۲۰۰ نفر است.

در این بیانیه آمده است: مدت هاست که دیگر از درز اطلاعات و اظهارات مسئولان آمریکایی درخصوص شرایطی که ادعا می‌کنند تحمل ناپذیر است و سفارت آمریکا را به فعالیت در مسکو وادار می‌کند، شگفت زده نمی‌شویم.

مسکو به آمریکا پیشنهاد کرده است چرخ تشدید موازنه را میان دو طرف متوقف و گفتگو‌های صادقانه و بر اساس احترام متقابل را در خصوص تمامی علل تنش‌های موجود در روابط دو کشور آغاز کند. واشنگتن با آسیب زدن به روابط از طریق اقداماتی مانند مصادره اموال دیپلماتیک روسیه و اخراج دسته جمعی کارمندان دفاتر دیپلماتیک این کشور که به منزله نقض توافقنامه سال ۱۹۶۱ وین است، تنش‌ها را تشدید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار