درگیری پلیس ایتالیا با معترضان در حاشیه اجلاس گروه ۲۰+ تصاویر

پلیس رم در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با معترضان فعال محیط زیست درگیر شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ایتالیایی امروز (شنبه) از درگیری بین پلیس رم و معترضان فعال محیط زیست در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ خبر داد.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که پلیس ایتالیا، فعالان محیط زیست را مجبور کرد تا از  خیابانی که منتهی به محل اجلاس گروه ۲۰ می‌شد به دلیل ایجاد ترافیک، دور شوند.

به گزارش منابع محلی در این اعتراضات حدود ۵۰ نفر شرکت داشتند. این معترضان در وسط خیابان نشسته و خواستار اقدامی فوری در مورد محیط زیست و تغییرات آب و هوایی شدند. یگان‌های ویژه پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند و معترضان را مجبور به ترک مسیر کردند.

بیش از ۸۰۰۰ افسر مجری قانون و ارتش ایتالیا امنیت اجلاس گروه بیست را تامین می‌کنند. ایتالیا به منظور تامین امنیت این اجلاس،  منطقه پرواز ممنوع و یک سیستم ویژه ضد پهپادی در آسمان رم ایجاد کرده است.

منطقه «EUR» (یک منطقه مسکونی و تجاری در رم که اجلاس‌های مهم در آنجا برگزار می‌شود) به عنوان منطقه قرمز اعلام شده و از جمعه شب، ورود خودرو‌ها به این منطقه محدود شده و بسیاری از خیابان‌ها مسدود شده اند.

مقامات ایتالیایی نیز از قبل برای تظاهرات مختلفی که در رم توسط اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های جوانان و مخالفان واکسن در زمان اجلاس G۲۰ در رم برگزار شد، آماده شده‌اند. همچنین شماری از فعالان عضو سازمان‌های غیردولتی دیروز جمعه در رم تظاهرات کردند و از سران کشور‌های عضو گروه بیست خواستند با اتخاذ تصمیماتی جسورانه، واکسن در اختیار کشور‌های فقیر قرار دهند.

رهبران بزرگترین اقتصاد‌های جهانی از امروز در قالب نشست گروه ۲۰ در رم تشکیل جلسه می‌دهند. این نشست تنها ۲۴ ساعت پیش از برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به کوپ ۲۶ (COP۲۶) برگزار می‌شود. مسئله آب و هوایی هم یکی از محور‌های اصلی نشست گروه ۲۰ بود.

بر اساس پیش نویس بیانیه‌ای که در اختیار رویترز قرار گرفته است، سران کشور‌های ثروتمند عضو گروه ۲۰ تلاش‌های خود را برای محدود کردن گرم شدن زمین در ۱/۵ درجه سانتیگراد افزایش خواهند داد.

این جدیدترین پیش نویس درباره ضرورت اقدام درباره آب و هوا نشان می‌دهد در شرایطی که سران با هدف تقویت تعهدات برای محدود کردن انتشار دی اکسید کربن برای نشست دو روزه رم گردهم می‌آیند، دیپلمات‌ها مذاکرات دشواری را در پیش دارند.

در این بیانیه همچنین آمده است که سران ”ارتباط کلیدی“ دستیابی به هدف تعیین شده برای به صفر رساندن انتشار دی اکسید کربن را تا نیمه همین قرن، هدفی که برخی از کشور‌هایی که بیشترین میزان تولید آلودگی‌ها را در دنیا دارند هنوز به آن متعهد نیستند، به رسمیت شناخته اند.

اعتراضات ایتالیا

معترضان رم

پلیس ایتالیا

پلیس رم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار