۷۰ روستای مهاباد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند

مسئول اجرای طرح‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۱۹۱ روستای مهاباد هم اکنون ۷۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علیرضا قاسمی مسئول اجرای طرح‌های گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هم اکنون از مجموع ۱۹۱ روستای این شهرستان ۷۰ روستا با بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار و ضریب نفوذ برخورداری ۷۶ درصدی از نعمت گاز طبیعی بهرمند هستند.

قاسمی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۸۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی ۲ هزار ۴۷۶ روستا قابلیت گازرسانی را دارند که از این تعداد تاکنون هزار و ۳۳۷ روستا شامل ۷۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ضریب برخورداری خانوار روستایی کشور بالای ۸۴ درصد برآورد می‌شود که این آمار با توجه به شرایط جغرافیایی و مناطق سخت گذر در سطح استان ما ۱۰ درصد کمتر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روند توسعه زیرساخت‌ها در مهاباد رو به بهبود است، اذعان کرد: گازرسانی به روستا‌های محروم و دورافتاده چشمگیر بوده و همین امر موجب گرما و رفاه بیشتر مردم و رضایتمندی جامعه روستایی شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در قالب ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.