آغاز سرشماری پستانداران در خراسان جنوبی

سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به آغاز سرشماری پستانداران در حیات وحش استان گفت: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، وضع سلامت حیات وحش و زیستگاه بررسی می‌شود.

او افزود: سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه‌ها و برنامه ریزی برای توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار می رود.

اکبری بیان کرد: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تأثیر به سزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت‌های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می‌کند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: هرساله سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می شود و سرشماری امسال آغاز شده و حدود دو ماه ادامه دارد.

او عنوان کرد: تشکل‌های مردمی، جوامع محلی و قرق بان‌ها در امر سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهند داشت.

اکبری اظهار کرد: در این برنامه مشارکتی ۱۵ منطقه گونه‌های شاخص پستانداران از قبیل آهو، کل و بز، قوچ و میش و جبیر سرشماری خواهند شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار