استخدام غیرقانونی دو مدیرکل در وزارت نفت با تایید وزیر!

حواشی وزارتخانه اوجی به اوج رسید

وزارت نفت طی چند هفته اخیر به شدت درگیر حواشی و شایعات متعدد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند هفته‌ای است که حواشی یکی پس از دیگری دست به گریبان وزارت نفت شده اند و این وزارتخانه به نوعی تبدیل به نقل محافل و مجالس فضای مجازی و رسانه‌ها شده است؛ از استخدام غیرقانونی دختر نماینده مردم گرگان در مجلس و لغو استخدام او گرفته تا حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و بروز نقص فنی در پالایشگاه شازند!

روز گذشته نیز اسناد محرمانه‌ای از میزان حقوق و مزایای پیام کهتری انور مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی نفت، منتشر شده و منتشرکنندگان این اسناد مدعی این هستند که حتی استخدام او در وزارت نفت از اساس، خلاف قوانین بوده است چه برسد به آن که بخواهد حقوق ۳۲ میلیون تومانی در هر ماه دریافت کند.

حواشی وزارتخانه اوجی به اوج رسید

تصویر فوق، نامه محرمانه است.

حواشی وزارتخانه اوجی به اوج رسید

تصویر فوق نامه محرمانه است.

جالب توجه است؛ ادعای استخدام‌های غیرقانونی توسط وزیر نفت برای نخستین بار زمانی صورت گرفت که با پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، درخواست دادن رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس مورد تایید قرار گرفت و گزارش این پیگیری‌ها از مجموعه‌های مختلف خبری صداوسیما انتشار یافت. این نماینده اعلام کرده بود که استخدام علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بر خلاف قوانین صورت گرفته است.

بنابراین؛ وزارت نفت با وجود آن که هنوز از حواشی استخدام دختر نماینده مردم گرگان در مجلس، حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و بروز نقص فنی در پالایشگاه شازند رهایی نیافته، اکنون با ادعای رخ دادن دو استخدام غیرقانونی در سطوح بالای مدیریتی این وزارتخانه مواجه است؛ نخست، استخدام مدیرکل دفتر وزارتی و دوم، استخدام مدیرکل روابط عمومی.


بیشتر بخوانید:


حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

قوانین استخدامی وزارت نفت از قانون خدمات کشوری مستثنی است

پیگیری‌های خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشان دهنده آن است که در ماه‌های پایانی دولت گذشته، تغییراتی در آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت رخ داده که اکنون دست به گریبان وزیر جدید نفت شده است.

قبل از پرداختن به این تغییرات، لازم به یادآوری است که به علت وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی، مجلس و دولت وقت در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تصمیم به تدوین قوانین خاصی برای وزارت نفت کردند که در نهایت، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ با نام قانون وظایف و اختیارات صنعت نفت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس ماده ۱۰ این قانون، نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحد‌های عملیاتی و تخصصی شاغل هستند، با رویکرد تقویت رقابت پذیری و سرعت بخشیدن به بهره برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص، تابع آیین نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه شده و به تصویب ریاست جمهوری رسیده است.

اما نکته بسیار مهم این است که تعلل‌های صورت گرفته سبب شد تا این آیین نامه که باید ظرف شش ماه تهیه می‌شد، پس از مدت‌ها تاخیر، در آذرماه سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید و دولت یازدهم، عبارت «آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحد‌های عملیاتی و تخصصی شاغل هستند» را نادیده گرفت و کارکنان ادارات ستادی را نیز در این آیین نامه گنجاند.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

سایه سنگین وزارت زنگنه بر سر اوجی!

در هر حال، اکنون این اتفاق رخ داده است اما نکته عجیب تر، مربوط به تغییرات صورت گرفته در ترکیب ماده ۳۹ آیین نامه مذکور در اواخر دولت قبل یعنی در تاریخ ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ است که بر اساس آن، برخی اختیارات از شورای اداری و استخدامی صنعت نفت گرفته شده است؛ به گونه‌ای که این شورا، دیگر نمی‌تواند در این آیین نامه تغییراتی را اعمال کند، بلکه اگر قرار باشد تغییری رخ دهد، باید ابتدا از سازمان اداری و استخدامی کشور و سپس نهاد ریاست جمهوری مجوز آن دریافت شود.

همچنین بر اساس این آیین نامه، وزیر نفت دیگر نمی‌تواند مدلی که برای جذب در صنعت نفت مشخص شده را ابطال کند. این مدل جذب، قرارداد مدت معین نوین نام دارد که حقوق و مزایای آن کاملا مشخص است.

هرچند که اکثر قریب به اتفاق کارکنان ستادی و غیرستادی وزارت نفت نیز بار‌ها اعتراض خود را نسبت به این مدل قراردادی اعلام کرده اند، اما بر اساس آخرین آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی این وزارتخانه، تنها راهی که اکنون استخدام شدن مدیرکل دفتر وزارتی و مدیرکل روابط عمومی در وزارت نفت را ممکن می‌کند، استخدام آن‌ها با مدل قراردادی ارکان ثالث یا شرکتی است نه مدت معین نوین!

چرا که در مدل قراردادی مدت معین نوین، این دو مدیرکل باید در آزمون‌های مرکز توسعه مدیریت سرمایه انسانی صنعت نفت شرکت می‌کردند که این اتفاق رخ نداده در حالی که تا قبل از تغییرات صورت گرفته در آیین نامه مذکور در ماه‌های پایانی دولت گذشته، وزیر نفت به راحتی اختیار استخدام معاونان و مدیرکل‌های وزارت نفت را داشته و نیازی به شرکت کردن آن‌ها در آزمون‌های مرکز توسعه مدیریت نبوده است.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

تصاویر مربوط به صورتجلسه شورای اداری و استخدامی وزارت نفت درباره مدل جدید جذب کارمندان با قرارداد مدت معین

اکنون نیز اگر وزیر نفت می‌خواهد اختیارات گرفته شده از مقام وزیر مجددا به آیین نامه مذکور برگردد، باید با طی کردن مراحل قانونی، نسبت به دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی و ریاست جمهوری اقدام کند.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

تصاویر مربوط به ماده ۳۹ آخرین اصلاحیه صورت گرفته در آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت


بیشتر بخوانید:


حقوق و مزایای کارمندان وزارت نفت در قرارداد مدت معین نوین شرایط خاصی دارد

بنابراین، نکته اول این است که این دومدیرکل نباید به صورت مدت معین نوین جذب می‌شدند و قرارداد آن‌ها باید ارکان ثالث یا شرکتی باشد و نکته دوم این است که حتی اگر مدل قراردادی مدت معین نوین هم امکان پذیر باشد، حقوق و مزایای آنان باید تابع این مدل قراردادی پرداخت شود.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

البته هیچگونه سندی در رابطه با میزان حقوق و مزایای دریافتی علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت وجود ندارد و باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این زمینه هیچگونه ادعایی نمی‌کند.

فارغ از بحث درست و نادرست بودن استخدام شدن پیام کهتری انور به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی نفت با مدل قراردادی مدت معین نوین، درباره حقوق و مزایای او که مشخص نیست اسناد محرمانه آن چگونه سر از فضای مجازی در آورده، ذکر نکاتی ضروری به نظر می‌رسد.

طبق مقررات نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت، عوامل متعددی بر میزان حقوق و مزایای کارمندان وزارت نفت دخیل هستند از جمله مهمترین آن ها، سابقه کار و مدرک تحصیلی است. در خصوص مدرک تحصیلی ناگفته نماند که کهتری انور در سال ۱۳۹۱ از دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف، در گرایش مدلسازی، شبیه سازی و کنترل فارغ التحصیل شده، بنابراین مدرک تحصیلی قابل قبولی دارد.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

در رابطه با سابقه کاری او در صنعت نفت، اما حرف و حدیث‌ها بسیار است؛ چرا که کهتری پس از فارغ التحصیلی، به عنوان کارشناس سیاست‌گذاری حوزه انرژی در مجموعه‌های خارج از وزارت نفت فعالیت داشته و حضور کوتاه مدت او در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان بازرس این شرکت نیز، به واسطه رابطه استخدامی اش با سازمان بازرسی کشور بوده است. بنابراین، او اولین رابطه استخدامی اش با وزارت نفت که مبنای محاسبه حقوق در این وزارتخانه می‌شود را، تنها دو ماه است که آغاز کرده است.

بر اساس آیین نامه مورد اشاره در این گزارش و همچنین بخش ۲-۰۱-۲۴ از مجموعه مقررات اداری و استخدامی کارمندان وزارت نفت که مربوط به مقررات تعیین حقوق مدت معین می‌شود، چون کهتری انور رابطه استخدامی طولانی مدتی با وزارت نفت نداشته، تعیین حقوق ۳۲ میلیون تومانی برای او نادرست است و این مبلغ، باید کاهش یابد.

حواشی وزارت اوجی به اوج رسید؛ آیا استخدام دو مدیرکل وزارت نفت غیرقانونی بود؟

در پایان لازم به بیان است؛ وزارت نفت در جریان حواشی اخیر، تنها در یک مورد موفق به اقناع سازی افکار عمومی شده و آن هم حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت بود؛ زیرا با عملکرد مطلوب خود توانست، مانع از دستیابی طراحان این حمله به اهدافشان شود، اما هنوز درباره حواشی مطرح شده در زمینه استخدام‌های پرحاشیه اخیر، موفق به این کار نشده است.

همچنین گفتنی است؛ پرحاشیه شدن استخدام‌های مذکور، به طرز عجیبی با انتشار اسناد محرمانه در فضای مجازی آغاز شده که این امر، حاکی از آن است که جریان مخالف وزیر جدید نفت که هنوز در وزارت نفت مشغول به فعالیت هستند، با اهداف و اغراض سیاسی این اقدامات را انجام می‌دهند؛ بنابراین، لازم است تا مسئولان تصمیم گیر در این وزارتخانه، پاسخ مناسبی را به رسانه‌ها در این زمینه ارائه کنند.

گزارش از رقیه هویدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
باسلام خدمت وزیر محترم نفت
اینجانب اسماعیل داوری کارمند نفت مناطق مرکزی شاغل در منطقه خانگیران سرخس به دلیل ادای فریضه امربه ونهی از منکر وسوت فساد ،تخلف ،حیف و میل بیت المال ،بردن اموال بیت المال وغیره و بردن اموال بیت المال و حمایت بعضی از پرسنل نفت از آنان با احکام قانون از سال ۱۳۹۵ تاکنون وزیر اسبق و جدید ب مکاتبه به وزیر محترم ،جناب آقای اوجی نتوانسته ام سرکار بروم ،متاسفانه متخلفین فوق با تخلف میلیاردی بدون دغدغه سرکارند و بعضی از پرسنل نیز خرسند از تخلف آنان هستند و مدبر عامل نفت مرکزی سال ۱۳۹۹ به گفت ،شما تخلف من را از کجا آورده اید تا الان قرارداد را بیاورم برای امضا ( حکم قطعی ابقا بکار در شغل قبلی با قرار داد دابمی ) که تاکنون فقط حق السعی را از مفاد حکم قانون پرداخت نمود ه اند از پرداخت بیمه خلاف ماده۱۴۸ قانون و بقای بکار استنکاف دارند اینقدر برای بعضی ها صیانت از حقوق بیت المال سخت وسخت است وغیره لطفا بخوانید که چطوری بعضی نماینده های مجلس را استخدام نفت کرد ه اند واز مر قانون استنکاف که سال ۱۳۹۹ مامور کلانتری ۱۰۷ فلسطین تهران و اینجانب را حراست و رییس منابع انسانی نفت مرکزی برای دستور و اجرای حکم قانون راه نداند انگار نفت مرکزی ملک شخصی شان میباشد وغیره ب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
با سلام واحترام ۳۰ هزار کارمند قراردادمدت موقت بامدرک تحصیلی مرتبط با کار با تجربه وسابقه بیست به بالا حقوق بین ۶ملیون تا هشت ملیون میگرند اکثریتشون درمناطق عملیاتی کار میکنند هیچکس صدای مظلومیت و له شدنوش ندید.انتظار از دولت اقای رییسی که شعار عدالت میداد ولی مثل اینکه انتظار عبثی بود کسانی که زیاد شعار میدهند عکس شعار عدالت عمل میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۲۱:۵۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
کاش کشورمان فقیر وتهی از منابع ثروت بود تا اینهمه فساد و دزدی خیانت دچار مملکت نمی شد
Japan
Abas reza
۲۱:۰۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
فکر نمیکننید نشر نامه های محرمانه و حمله سایبری یک نوع و توطئه و نفوذ اسرائیل در وزارتخانه ها به خصوص وزارت نفت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
رییسی هم راه دولت روحانی رو داره میره علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مغرضانه نوشتی آقای خبرنگار...
همون افزایش حقوق ها هم به کارمندان داده نشد برو تحقیق کن ببین چقدر نیروی متخصص رفت سر همین ماجرا از کشور. شرکت نفت فقط اسم داره الان حقوق فرهنگی ها هم دیگه بیشتر از شرکت نفتی هاس باور نداری تحقیق کن. فقط تو این وزارت خونه مدیران بالارده خوب میگیرن و اگه میبینی اونایی که تو مناطق عملیاتی هستن هم بیشتر از کسایی که تو شهر ها کار میکنن میگیرن بدون که اونا هم پول خونشونو میگیرن که بازم با این اوصاف واسشون نمی‌ارزه که اینقدر ریزش نیرو تو شرکت زیاد شده.
به حرف های من اکتفا نکن خودت تحقیق کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تاخلافی سرمیزنه مگن دولت قبل اینهاخطرناکترین افراداین کشورهستندکه بایدتوباغ وحش اینهاروزندانی کرد
Iran (Islamic Republic of)
چرتی
۰۶:۲۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
در چرت زدن روی قوانین لذتی است که در خواب قیلوله نیست !!!!!! قانون از کجا آورده ای ؟!که دارد در زیر سایه سنگین آقایون چرت می زند ؟! باید قانون " چه بلایی بر سر حکومت آورده ای ؟! " را مطرح تا آقایان را تکان دهد ؟!؟وبگویید چرا روی قانون خوابیده اید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
در حالی که وزارت نفت در بیابان ها چاه های پرفشار گاز ونفت حفر می کند در داخل تهران چاه های فساد دچار تراکم فشار در اوج هستند !!!و حفر هر کدام انفجار بدنبال دارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خانم اشراقی چند ساختمان به وزارت نفت اجاره داده وبا چه شرایطی ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
فامیل های استخدام شده ناطق نوری در وزارت نفت بعد از میلیاردر شدن در حال باز نشست شدن هستند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
Yjc لطفا" بعضی از ساختمان های اجارهای وزارت نفت که سالانه میلیارد ها تومان نصیب برخی افراد خاص می کند !!را پی گیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
رییسی اینجوری میخاد با فساد مبارزه کنه؟؟؟؟!!!! نمردیم معنی مبارزه با فساد را فهمیدیم شکر خدا
Luxembourg
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
تو اگه پیشنهادی داری بگو.شاید پیشنهادت خوب بود و استقبال کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ما هشت سال دلیرانه و قهرمانانه جنگیدیم شهيدو جانباز مجروح و اسیر و ایثارگر دادیم زیر بمبارانها و موشک باران‌ها جانانه مقاومت کردیم مردم مناطق جنگی زجرها و مرارتها و آواره گیهای زیادی کشیدند تا عدالت‌ و حکومت عدل امام‌ علی (ع) در کشور عزيزمان ایران اجرایی و پياده شود ولی متاسفانه همه چيز برعکس شد و بودجه‌ و درآمدهای کشور به جیب عده‌ای اندک می‌رود تعدادی حقوق سی و دو ملیونی وچند صدملیون تومانی می‌گیرند و اکثر مردم هم ماهیانه منتظر دریافت یارانه و معیشی مبباشند امام زمان خودت به داد مردم‌ مظلوم ایران برس که ظلم و ستم و بی عدالتی کمر مردم را شکسته است این کجا به حکومت امام علی(ع) شباهت دارد یا مهدی ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باسلام
ای کاش حقوق اعضا هیت مدیره و مدیر عاملین معاونت ها و مدیران کم سابقه و غیر متخصص در شرکت های تابعه صندوق بازنشسته ها از جمله اهداف و نفت سپاهان و نفت جی هم توسط این باشگاه خبرنگاری رصد میشد و رسانه ای می شد . مبالغ افزون تر از اعدادی است که در این خبرها اعلام میشد انوقت همگی انگشت به دهان میموندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر کجا را یه تکانی می دهی بوی کند پارتی بازی ودزدی در می آید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر چی بدبختی داریم از دولت روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
فرید از ارومیه
۲۰:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا باید حقوق و دریافتی کارکنان نفت از بقیه وزارت خانه ها زیاد باشه
مگه نفت مال وزارت نفت میباشه چرا اینقدر باید تبعیض باشه
این عدالت علی هست ؟ ای مسئولان که دم از اسلام و برابری و اینجور حرفا میزنید با شما ها هستم
این قدر پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
عدالت علی برا فقیر فقراست. خورد و خوراکش برای یه عده مسوول بیکفایته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
همین طرز فکر که در کنار گود نشسته ای بیان می کنی بلای جان یک عده کارگر آن وکارکنان که در وسط خلیج فارس در سکوی استخراج در هوای شرجی والای ۵۰ درجه به تولید نفت ادامه می دهند که هر لحظه امکان اتفاقات انفجار وآتش سوزی در کمین آنان است توجه نمی‌کنند اونها رو مقابل چقدر باید حقوق بگیرند از خودتان سوال کنید شما حاضر هستید ۱۵ روز با این شرایط کار کنید آقایونی که همه چیز را چندین برابر واقعیت جلوه می دهید کار کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیزتشریف بیارتوی عسلویه و حزایرلاوان سیری وخارگ ویا همین اهواز وابادان که مرکز استان هستند ببین فشار کار وخطر کار واولین اشتباه اخرین اشتباه است.شما نبین چندتا مهندس که توی اداره گاز که با فشار گاز پایین سرکار دارند و حقوق چندده میلیونی میگیرند و کارمهمشون شرکت درنمازجمعه است وفقط ایجاد تبصره و ماده در قبوض مردم ایجاد میکنندو درخانه های سازمانی و ماشین سازمانی استفاده میکنند شما بیا بین مناطق عملیاتی که بعضی وقتها نون خشک گیرشون نمیاد بخوزند و دزماه نصف انزا درحمع خانواده نیستند و هم خودشون و هم اعضای خانوادشون بیماری روحی پیدا کردند وزمانی که لازمه پدر کنارخانواده باشه نیست.این خلاهای عاطفی را چگونه جبران میشه کرد نمیگم حقوق نجومی نیست ولی خواهشا کمی انصاف هم لازمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تبریک به رئیسی چقدر تحقیق کرده واسه این انتخاب
Germany
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نگرانی از فضای مجازی و اجراء طرح محدودیت دسترسی به اینترنت آزاد و اخبار سالم برای جلوگیری از افشاء این گونه مفاسد است ! اگر این خبر توسط فضای مجازی افشاء و نشر داده نمی شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر دم از این راه،مدیری ،فاسد می‌رسد
وای به مملکتی که یکجای بی فساد پیدا نشود،وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
جان میکنیم بعد سر ماه 4تومان میزارن کف دستمون بعد این چه کار میکنه که 32 ملیون بگیره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
یکی رو پیدا باید کرد که درست باشد!!!؟ ؟؟ وقتی دانشگاه‌هایی در تراز اول دنیا داشته باشی، وقتی کشور غنی از منابع و ثروت خدادادی داشته باشی وقتی کشوری صنعتی باشی، وووولی شهر وکشورت داغون و مردمت در فقر چنگ زده باشد مشخصه مدیریت و امور سلسله مراتب و شایسته سالاری شکل نگرفته و نیروی کاذب و غیر متخصص در اثر ناکارآمدی همینجوری ثروت جامعه رو از بین خواهند برد و بدنبال حق و حقوق و بدنبال حفظ موقعیت در سلسله مراتب کاری از کسانی استفاده خواهند کرد که شکی و ایرادی در کار حاصل نشود.
بنطرم از کل مجموعه های دولتی و نهادها و قوه ها و شهرداری و استانداری و شوراها و مدیریت‌ها ی و دانشگاه‌ها. فقط یک امتحان جامع گرفته شود سوای هر مدرکی که ارائه داده اند مطمئنن 99.9999 درصد یا سواد سیگل دارند یا سررشته ندارند یا غیرمرتبط با شغل و مقام هستن یا کارنامه بشدت ضعیفی دارند یا از فرزندان و دامادان دردانه ها هستن و فک وفامیلی کار می‌کنند البته کار که نه مشکل و دست انداز درست می‌کنند. بالاخره یه جزء بسیار ناچیز که اجبارا در معاونت‌ و تیم‌های مهندسی که نیاز به تخصص بسیار زیاد لازم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اینا همشون مردود علمی میشن حتی امتحان دیگلم رو هم نمیتونن یقینا پاس کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به امید نابودی این سیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
الان دکتر مصدق داره تو گور میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بندری میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ارتش و سپاه با پهپاد جریان گسترده دزدیدن لوله های نفت را در مناطق نفت‌خیز جنوب بررسی کنند.
به گمانم توطئه کثیف و دستهای مخفی در این باره است که توان و تولید را مختل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باید افسار نفت و دزدانش توسط مردان وطن پرست و مسولان باغیرت و مردمی کشیده شود.
این تولید کم و نادیده گرفتن توان ملی و توان دانشگاهی و نخبگانی و استفاده از ابزار آلات ساده و دستی ،یک ظلم بزرگ در نفت و خیانت به پیشرفت این کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۷:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
عده ای معلوم الحالی در صدد گمراه کردن و به بیراهه کشاندن افکار عمومی با قربانی کردن زنگنه و چند نفرند سیستم نفت باید تمییز و پاکسازی شود.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اینقدر همه‌چیز را گردن مخالفها نندازین هر که ادعای عرضه و لیاقت می‌کنه و مسوله بیاد و جلوی اینهمه دزدی گسترده لوله های نفت را بگیره ،ارتش و سپاه باید ورود کنند چه با پهپاد شناسایی و چه کنترل و نظارت های دقیق.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
لوله های شرکت نفت توسط دزدان زیادی در حال دزدیده شدن است خواهشاً با پهپاد این لاین ها و لوله ها کنترل و نظارت و دیدبانی شوند و اگر مسولان بالا خبر ندارند هم خبر دار شوند که دستهای کثیفی احتمالا پشت پرده و در این موضوع دخیل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جناب بختياري منتظر پهپاد نباش اگر مواردي سراغ داريد در اسرع وقت به حراست و بازرسي اطلاع دهيد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگر بخواهید تمام کسانی که رانتی در دولت استخدام شدن را یک به یک نام ببرید فکر کنم تمام وزارتخانه ها را باید تعطیل کنید. متاسفانه کار از کار گذشته است و بیشتر این افراد رسمی شده اند و امکان اصلاح وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باید هر چه سرعتی نفوذی های زنگنه رو اخراج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برای وزارت نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کاش منم پارتی داشتم یا پول که رشوه بدم بهشون بزارنم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا از استخدام بانک ها و بیمه و بهداشت نمیگید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
همه‌ جا همینه،دولتی و غیر دولتی
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۶:۰۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام. عنوان پایان نامه با نوع رشته یه مقداری همخوانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
همان طور که نوشتید مقصر اصلی این اتفاقات زنگنه است پس تیتر رو درست بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مگه چه غلطی میکنه که 32 میلیون حقوق می گیره؟
چه خبره تو این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۴:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
از وزير محترم نفت انتظار داريم تمام نون به نرخ روزخورهاي وزارت نفت و نوچه هاي آقاي زنگنه را مدتي در گوشه اي بگذارد تا استراحت كنند و اينقدر براي دولت و ملت هزينه ايجاد نكنند البته اضافه كارهايشان هم متناسب با كارهاي اضافشون كه انجام نميدن قطع كند تا اينقدر موش ندوانند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اقای اژه ایی باید ورود کنند زنگنه و دار و دستش برای چند دهه حیف و میل و برز بپاش باید محاکمه بشند و برای ریال ریالش برند کار اجباری کنند زندانهای ما به خاطر وضع خوبشون بازدارندگی کافی رو ندارند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باز شروع شد.این مدل دیگ قدیمی شده.تا کی میخوایین تا ی چیزی لو رفت بندازین گردن جریان مخالف و دشمن و ایجاد تفرقه و....بسه دیگ.مردم گوششون از این حرف ها پره.ب جای این حرف ها با متخلف برخورد کنید.البته اگ ب ضرر خودتون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تمام اسناد موجوده که مسببش زنگنه بوده چی رو مخفی میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باید پارتی بازی و تبعیض از کشورمون حذف بشه و این مهم باید از وزیران شروع بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
یک مشت دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
یک مشت دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
به لطف دولت روحانی و دیگر مدیران خداشناس و کارآمد نظام سالهای زیادی است که هیچ استخدام خارج از پارتی در شرکت نفت و البته دیگر ارگانها و وزارت خانه ها صورت نگرفته لطفا اگر روزی قرار شد تصمیمی خداپسندانه و استخدامی عادلانه انجام شود این سالهای طولانی را هم به حداقل سن داوطلبان اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نظرت را باید با طلا نوشت. جوانان زیادی هستند که با وجود داشتن شایستگی های لازم به دلیل پارتی بازی از دست یافتن به شغل محروم مانده اند و اکنون دیگر سنشان هم به آزمونهای استخدامی نمی خورد. چه کسی باید جوابگوی فشارهای روحی وارد شده بر آنها باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
احسنت
ای کاش پیگیری بشه ای کاش
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا همه دوست دارند در شرکت نفت استخدام شوند!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چون بهترین حقوق و درآمد رو داره،ایران کشور نفت خیزی هست و تا صد سال دیگه ام شرکت نفت پولساز و پر درآمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ذنگه را بخواهید ودر مورد این کارهاش دادگاهی کنید اگر او مقصر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
پس اوجی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وزیر زد مدت معین نوین رو لغو کنه که این بزرگواران رو گروهی بدون حتی یک آزمون بدون ضابطه حقوقی وارد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اقای رییسی وزارت نفت وبهداشت را در یابید این دو وزیر زحمات تمام کابینه را هدر خواهند داد از پست دادن به مدیران واستخدام داماد وغیره فساد کم کم ریشه خواهد دواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فقط تیتر رو نخون! مقصر زنگنه بوده
Iran (Islamic Republic of)
Ghanon
۱۲:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
لطفا این هم پیگیری کنید
که استخدام در وزارت نفت به صورت فراخون و امتحا هست.
الان یه سری ها رو چه بصورت پیمانی بودن و چه قراردادی به واسطه درصد های پایین ایثارگری پدرانشان که به واسطه همین استخدام شده بودند الان رسمی میکنند. حق کسانی که با امتحان به این شرایط رسیدن رو ضایع میکنند. اگه خیلی نیاز به نیرو رسمی هست امتحان بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نفت وگازش از آن جنوب، عیش ونوشش از آن شمال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
عزیز دزدی‌ها بیشتر در جنوبنددخبر نداری خبردارشو ،ما هم جنوبیم از همه چی خبر داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اگر افراد خیلی به مهارت خودشون مطمئن هستند و حقوق بالا می خواهند خیلی راحت می توانند بروند شغل آزاد و اونجا حتی به جای 32 میلیون 320 میلیون بگیرند ولی شغل دولتی که پولش از بیت المال است، ارثیه پدرشون نیست که خیلی راحت بذل و بخشش می کنند! اونهایی هم که ناراحتند احتمالا یکی از اعضای خانوادشون جزو همین دارو دسته است وگرنه اینطوری سینه سپر نمی کردند. ضمنا اگر کل آب دریاها رو جمع کنید نمی تونید زنگنه رو تطهیر کنید پس الکی این وسط بعضی ها از آب گل آلود ماهی نگیرید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اونی که میره شغل آزاد میزنه ( مثل رستوران یا کافی شاپ ) ، باید هم سرمایه اولیه ببره و هم مالیات بر درآمد پرداخت کنه و هم مالیات دستگاه پوز بده و هم به کارکنانش حقوق بده و اجاره محل ملک هم بده و هزینه های بسته بندی و گاز و آب و برق و اینترنت هم پرداخت کنه! خیلی ها براشون مقدور نیست که همچین سرمایه اولیه ای رو وارد کار آزاد کنند ... اول فکر کن بعد حرف بزن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آیا واقعیت داره که بیشترین درامد نفت بین خود مدیران نفتی گم و یا حیف و میل میشه و مبلغ ناچیزی وارد بودجه کشور میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این واقعیت تلخ و متاسفانه و به احتمال بسیار زیاد درسته!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تو این مملکت هر چیزی ممکنه
کی باور میکرد تو خود ساختمان بورس تهران دستگاه های ماینر استخراج رمز ارز در حال کار شبانه روزی باشه و از طرفی به مردم تذکر داده بشه که برق کمتر مصرف کنید و هر روز قطعی برق داشتیم تابستون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه بی عدالتی بیشتر درصندوق بازنشستگی نفت است وهیچ کس هم جوابگو نیست اختلاف کف وسقف حقوقها بسیار زیاده وعدالت باید ررعایت بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من با سی سال سن و مدرک کارشناسی مهندسی برق و خدمت سربازی لب مرز بعد از چهار سال هنوز شغل مناسبی ندارم و هر تلاشی میکنم چون پارتی ندارم به نتیجه نمیرسه...اما عده ای با پارتی و بدون دغدغه چنان مشاغل خوب رو اشغال کردن که جایی برای من و امثال من باقی نگذاشتن
بعضی از سازمان ها که دیگه علنی استخدامشون موروثی شده از پدربزرگ به پدر،از پدر به فرزند(دختر یا پسر) و...پس بقیه که پدرشون تو اون سازمان نبوده باید چیکار کنند تا استخدام بشن...بارها پول دادم و تو آزمون های استخدامی شرکت کردم و اصلا معلوم نشد چه کسایی رو استخدام کردن و می کنن یا شایدم از قبل استخدام کردن و یه آزمون‌ صوری از ما میگیرن که کار خودشونو قانونی نشون بدن...
تبعیض و فساد سراسر این کشور رو گرفته و در حق خیلیا از جمله خودم ظلم شده واقعا...منم کم زحمت نکشیدم تا حالا اما تو سن سی سالگی شغلی ندارم و بی پول و مجردم هنوز متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
علی فروتن
۱۱:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خیلی باحالید. به وزارت نفت می‌گید مراقب باش اسناد محرمانه درز نکنه. اصلا فرض کن آمریکا منتشر کرده. چرا باید کار خلاف قانون انجام بدهند که بهانه به دست دشمن بیفته؟ خوب اگر اینها درز نمی‌کرد که متوجه این گندکاری‌ها نمی‌شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
چه فرقی میکنه
۱۱:۵۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نظرات رو که میخونی مشخص میشه که هیچ کی راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این ها همه کار دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اقا مشاغل با هم متفاوت هستند . حقوق ها هم متفاوتن دیگه... در ضمن فیش بانکی ها و قضات و اداره برق و بیمه رو هم منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا از باقیمانده کارت خانم اقای استاندار چیزی نمگید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تو چقدر ساده ای که اونو باور کردی !
آخه کدوم آدم عاقلی ، چند هزار میلیارد تومن رو توی یه کارت بانکی میریزه ؟!
طرف اگه همچین مبلغی هم داشته باشه توی این دوران اقتصادی، نقد نگهش نمیداره . بدترین چیز نگه داشتن پول نقد هست ...
شماها دیگه واقعا ساده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فساد کاری و گرفتن حقوقهای کلان و باج دادن به نمایندگان از مشکلات جدی است که دولتی که با شعار نابودی فساد وایجاد سلامت اداری آمده در بدو شروع کار به نمایندگان خود باج میدهد این بدبختی کشور است که دزد سر گردنه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هر غلطی که میخواستند جناب زنگنه ودار و دسته اش میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خبر خیلی زیاده
آخر نفهمیدم چی شد
لطفا اخبار کوتاه و خلاصه بزارید
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۱:۱۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این کار یعنی صنعت نفت هنوز ملی نشده چرا باید بدون آزمون چرا باید امضا طلایی چرا باید شرکت نفت فامیلی و باندی اداره شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اعصاب ما خورد می شه. ماها باید با این حقوق های پایین زندگی سخت داشته باشیم و اون وقت اینها با این حقوق های بالا. تازه بحث غیر قانونی استخدام شدنشون هم مطرح می شه
خداییش از خدا هم می ترسیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اینا میخواستن با فساد مبارزه بکنند ههههههههههههههه اوج فسادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تو باغ نیستی فقط تیتر رو خوندی! این فساد در دولت مرادت روحانی و زنگنه بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این دیگه کیه خدا پدر زنگنه را بیامیرزد چند سال وزیر بود چنین کاری نکرد اینها هنوز نرسید گند زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این مشکلا همش از دوره اون شروع شد که ستادیا رو هم توی آیین نامه استخدامی جا داد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام
لطفا بیاید یک سری هم به تمام بانکها بزنید و خواهی دید که تمام مسئولین و.رییس ادارات افراد نزدیک خودشان را جذب کردند مخصوصا در استان گلستان....دنبال یک نفر دونفر نباشید....ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باید بگم که " صنعت نفت " یکبار دیگر باید "ملی" شود....تمام!!!
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آقای اوجی عزیز

برادر گرامی


کسانیکه به شما بعنوان مشاور و... مدیر و... معرفی کردن را تحقیق کن بعد در سمتی قرار بده.


بنده بعنوان متخصص غرب کارون تا فلات قاره و با سمت کارشناس ساده، توصیه میکنم سامانه ی قرار بده و از نظرات کارشناس این حوزه بطو مستقیم استفاده کن.

از جوانان استفاده کن و مشاوران متخصص و امین را انتخاب کن.

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ددی میگه // یه مدرک برات میخرم و هر جور شده میچپونمت تو مجلس یا شرکت نفت // کفتم ددی من از سیاست سر در نمیارم // ددی گفت نترس پسر دلبندم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام درود بیست تمام ادارات دولتی بر اساس لیاقت وشایسته علمی وطی آزمون علمی بکار گیری شوند متاسفانه امروزه هر کس پارتی وباند بازی دارد استخدام میشود نتیجه اینکه بعد چهل سال هنوز فساد وتبعیض بیداد میکند عوض خدمت به مردم وتوسعه کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ایران بر اساس پارتی استخدام میشن یا امتیاز خانواده شهدا و ایثار گر
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
قانون استخدام باید برای تمامی ارگان ها و سازمان ها ، به یک شکل باشه . این مسخره بازی ها رو تمام کنید . کشور رو به سیرک تبدیل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
واقعا چرا اینا باید جدا قانون داشته باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بعد سربازی الان سه سال بیکارم! چند جا هم رفتم ولی قردادها یکماه هستش! بعد اومدن کرونا از کار بیکار شدم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
۳ سال ، حالا حالاها بایست تو صف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خوش به حالت سربازی تموم شده. من هنوز ۱۰ ساله از ترس سربازی گرفتار دانشگاهم تازه دانشگاهم که تموم بشه باید سربازی برم بعدش تازه توی سن ۳۰ سالگی بشم مثل شما جویای شغل باشم.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۰:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ای کاش کسی که این خبر نوشته به چیز های دیگر هم توجه می کرد.از درد دل کارگرهایی که هنوز طبقه بندی مشاغلی برایشان اعمال نشده .از بیمه تکمیلی که با گذشت ۱۰ ماه هنوز پرداختی نداشته.از حقوق بسیار پایینی که ان هم هنوز معلوم نیست کی پرداخت شود.از پارکنینگ های خالی وماشین های کارگرانی تنهای سرمایه انها می باشد و باید در افتاب وشرجی جنوب بسوزدوخیلی چیز های دیگر.برای من کارگر مهم نیست که چه کسی وارد این وزارتخانه می .مهم اینه که به حقمون برسیم وبه عنوان برده محسوب نشویم.تا کارگری از بی پولی
وسکستستن غرورش جلو زن فرزندش دست به خودکوشی نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کارگرا مهم نیستن که برادر من . لطف کردن دلشون سوخته بهتون شغل ساده با کمترین مزایا
مهم خودشون و اقازاده هاشون هستن بابا . بنده های خدا زیر کولر تو اتاق لم دادن و حقوق مفت میگیرن البته تو اروپا و امریکا یه موقع فک نکنی ایران هستن ها
Iran (Islamic Republic of)
حمار ایرانی
۱۰:۰۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
۳۲ میلیون تومان حقوق برابری میکند با ۱۲۰۰ دلار روزی ۴۰ دلار برای مدیر کل در وزارت نفت خیلی خیلی زیاد است و نجومی وزیر نفت عربستان با روزی ده دلار زندگیش میچرخاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مجبوری چاخان کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام حقوق ۳۲ میلیون بعد هنوز حق الزحمه معلمان حق التدریس که مبلغ خیلی ناچیز هستش از پارسال هنوز پرداخت نشده + پاداش پایان خدمت معلمان هم که ۱۵ ماه هستش هنوز پرداخت نشده و معلمان چشم انتظار هستند .خدایا خودت شاهد هستی این مسوولین چه بلایی به سر مردم میاورند فقط به فکر خودو خانوادشان هستند خدایا بدترین بلاها را نصیب این ها یی که به فکر مردم نیستند بیار .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شما معملما کم میخورید
صبح ساعت 8 تا 12:30 کار میکنید تو دوران کرونا هم که اصن کاری نمیکردید
اون ساعتی هم که هستید سرکار معلوم نیست چیکار میکنید که 90 درصد بچه ها چیزی یاد نمیگیرن و مجبوریم براشون کمک اموزشی حالا چه کلاس باشه چه کتاب و فیلم بگیریم
تو ایران فقط پرستاری و معلمی شده شغل انگار
شماها باید برید ته صف با این اوضاعی که درست کردید و هزینه هایی که رو دست خانواده ها میزارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وضعیت تربیتی بچه ها در مدارس اونقدر فاجعه بار شده که اصلا هیچگونه جای دفاع از حقوق معلمین باقی نگذاشته. متاسفانه نسل الان اصلا تو مدارس روشون کار تربیتی انجام نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بورس چرا تو مثبتا فقط سهام بزرگ مثبت میخوره و شرکتای کوچیک منفی، یا اگه مثبت میشن خیلی کم ولی تو منفی شدن سریع و کامل منفی رو میخورن؟ با چهارتا سهام بزرگ شاخصو مثبت کردن که نشد کار. یه فکر اساسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی به این خبر داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا به مشکلات صندوق بازنشستگی نفت ورود نمی کنید اقای ریسی عدالت درکف وسقف حقوق ها درصندوق هم رعایت نشده با توجه بهداینکه صندوق مستقل است واقعاً مدیران قبلی ووزیر جدید هنوز به مشکلات ورود نکرده تا دیر نشده به مشکلات بازنشستگان وبازماندگان صندوق نفت ورودکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چرا به مشکلات صندوق بازنشستگی نفت ورود نمی کنید اقای ریسی عدالت درکف وسقف حقوق ها درصندوق هم رعایت نشده با توجه بهداینکه صندوق مستقل است واقعاً مدیران قبلی ووزیر جدید هنوز به مشکلات ورود نکرده تا دیر نشده به مشکلات بازنشستگان وبازماندگان صندوق نفت ورودکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
هرچند که اکثر غریب به اتفاق کارکنان ستادی و غیرستادی وزارت نفت نیز بار‌ها اعتراض
قریب به اتفاق صحیح است یعنی اکثریت
غریب یعنی کسی که در غربت و دوری است ولی قریب یعنی نزدیک به
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۵۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تا مجموعه های دولتی علی الخصوص وزارت نفت از نفوذیهای دولت قبل پاکسازی نشود وضع به همین منوال است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی داره اگه قوانین قبل نبود کارها می‌کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
فقط با این مدل حقوق گرفتن...
سوال از وجدان بیدار دارم که واقعا حقه؟که اینام امسال افزایش حقوق داشته باشند...
برید ببینید حقوق های ۴ تا ۵ ملیونی رو.... کارمند و کارگرش فرقی نمیکنه
اینه مفهوم عدالت؟
البته که ما از این دولت انتظار معجزه نداریم
ولی تصمیمات عادلانه بگیرید برای توزیع ثروت.
این تقسیم بندی نادرست ارثیه دولت های قبلیه
میدونیم
اما کاری کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اقای ریسی ما جمعی از بازنشستگان صندوق نفت که به کد۲۳ معروف هستیم دراین صندوق از کمترین حقوق برخوردار هستیم واین بدوراز انصاف وعدالت است دراین ۲سال هیچ متناسب سازی حقوقی انجام نشده وکلاً کمال بی مهری وبی محبتی را در حق ما تمام کردن بقران دریافتی ما زیر ۸ ملیون مباشد واین رالطفاً سریعاً برای یک بازنشسته مستاجر بودن و۶ فرزند کفاف یکهفته را نمی کند این را صادقانه گفته واز شما مسولین تقاضای رسیدگی را داریم وخیانت به این قشر همچنان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
جنابان گردانندگان این سایت .وقتی خبری را مثل خبر فوق انتشار می‌دهید با شفافیت کامل انتشار دهید .اشاره کنید که این استخدامهای مورد اشاره آیا در زمان زنگنه صورت گرفته یا اوجی.چون همه خوانندگان درک درستی از کار صورت گرفته را ندارند.واین را میشه از نظراتی که داده می شود کاملا معلوم هست.البته اگر به دنبال حاشیه سازی نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مثال ضرب المثل معروف که میگه هر چه بگندد نمکش میزنند ،وای چه خبره بخور بخور که میگن اینه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من به عنوان یک ایرانی راضی هستم که مسئولین رده بالا ماهی 50 میلیون حقوق بگیرند . اما کار کنند و مردم دار باشند و کشور را آباد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه صنعت نفت ما فاسد شده چطور یک کارمند ۳۰ میلیون حقوق بگیره ولی کارگر پمپ بنزین ۳ میلیون در مورد استخدامها پارتی بازی زیاد هست در مورد حمله سایبری دست داشتن عناصری در خود شرکت نفت که دسترسی به سامانه دارند باعث چنین رخدادی شد ما نیازی به سامانه هوشمند نداریم چون خود ابن سامانه فساد اور هست دست دلال ها را باز کرده یک بازبینی کلی در شرکت نفت باید ایجاد کرد از پیمانکاریهایی به خود گرفته تا مدیرانی نالایق و قانونی که خود فساد اور هست الان چیزی که در این چند روز شاهد بودیم درسته قیمتها زیاد بود ولی این اختیار را مردم داشتند که هر مقدار سوختگیری کنند بسیاری از کامیونداران خوشحال بودند چون راحت سوختگیری میکردند و دلال ها حذف شده بودند عملا بازار سیاه مختل شده بود امیدوارم در بحث گازیل هم مثل بنزین دو نرخی بشه تا رانندگان عزیز بتونند راحت سوختگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شما که دم از هدالت میزنید
دولت و مجلس محترم
پر ادعا
فوق العاده های 10 میلیونی
حق های میلیونی
بعد من معلم ده سال با رتبه بندی برای یک میلیون ..
این طور می خواهید عدالت را برقرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
معلم کجا وتشکیلات صنعت نفت کجا اصلاً معلمین عزیز خود را با تلاشگران وصادق نفت لطفاً قیاس نکنید شنا درسال چند ساعت کار مفید دارید و۱۴ روز دوری از زن وبچه وتازه نفت وگاز مثل بمب است دران محل کار کردن وحشتناک است اصلاً قیاس فیل وفنجان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
معلمی رو با کار در سکوی نفتی نفت مقایسه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مساله اینجایت که کار معلمی را با کار فیزیکی مقایسه می کنید
معلم شما و امثال شما رو ساخته است با ذره ذره وجودش

حقوقش 4 میایون هست الان با مدرک دکتری و فوق

بعد اون کارمند دیپلم شرکت نفت توی اتاقش در ارامش 60 تومن میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تا دو تومن میخواهند به معلم اصلف کنند صدای واویلا و تورم بلند میشود
اما سالهاست حقوق های نجومی به کارکنان بانک ها و شرکت های دولتی ووو ...قایمکی میریزند
معلم مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من با مدرک کارشناسی ارشد همراه پدر و برادرم تو دامداری صبح تا شب زحمت میکشیم، حقوقمون سه میلیون نمیشه. شما به من نفهم بگین آیا عادلانه هست ما کارمندی با حقوق بالایی سی میلیون داشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه این وزیر نالایق از روز اول هم با نمره پایینی وزارت رو در دست گرفت، هر جایی که در استخدام شفافیت نباشه قطعا با رانت اون وزارت خانه در آینده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
زنگنه امد برای خودش قانون ساخت مجوز موقت هم گرفت بعد همه آشنایان رو استخدام نفت کرد بعد رفت حالا این قانون رو هرکه میخاد اجرا کنه باید بره مجوز بگیره دیگه وزیر هیچ اختیاری نداره واسه خودش یه مشاور بزاره و کارش رو انجام بده ..... اینا با این کار دارن اوجی رو می کوبند ... چون خیلی ها با بودن اوجی به منافع خودشون نمیرسند ..مماشات لازم نیست افراد خرابکار رو بیرون کنید و با اراده به کارهای اصلی نفت برسید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
متن رو بخون بعد نظر بده. این تخلف مال زنگنه است
Spain
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
آقای رییسی ما از شما انتظار برخورد داریم,این شده یه شیوه و رسم بین مجلس و وزارت نفت تو هر دولتی که سر کار اومده....وزرا به مجلس باج میدن تا مورد استیضاح قرار نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ههههههههههههههههی.حرفی نیست
Germany
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این نشان دهنده این است که نفوذی های وژیر قبلی و احتمال نفوذ خارجی در وزارت زیاد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تا ریشه اصلاح نشود شاخ و برگ اصلاح نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
وقتی زنگنه 70- 80 تا نماینده مجلس رو برده وزارت نفت خب معلومه چه اتفاقایی ممکنه از این به بعد بیفته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خوب اگه چنین کاری انجام شده ومیدونن از این طریق بوده همه ی این 60نفر را اخراج کنند مگه نمیشه. کار غیر قانونی انجام شده اینا درستش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
باشگاه جوان،
کاش زمان روحانی هم اینقدر در این خصوص فعال و سند منتشر می کردید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اوجی رفتنیه شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
جالبه فقط تیتر رو خوندی!! تخلف مربوط به زمان ژنرال زنگنه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام باشگاه خبرنگاران جوان آقای محمد رضا هادی پور فرد با لیسانس کشاورزی حدود 4 سال پیش استخدام وزرات نفت شد. میدونید چرا؟ چون از بستگان دکتر نوبخت بود. داییش داماد نوبخت هست. لطفا پیگیری کنید.لطفا. به خاطر جوونای این مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
قرارداد موقت نفت
۰۸:۰۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
با ۲۷ سال سابقه نزدیک بازنشستگی قراردادموقت پالایشگاه ابادان هستم بدانید اینان هخمان طلحه وزبیر زمان امام علی هستند که اگر برای اسلام شمشیری زدند از بیت المال یا پست میخواستند یا پولش را وجنگ جمل براه انداختند پارتی بازی چنان ریشه محکمی دارد که تبری برایش ساخته نشده اما تا عدل در ایران ما وجود نداشته باشد حق نداریم در مورد بی عدالتی در دیگر کشورها بحث کنیم وبگوییم فلان کشور ظلم میکند ایران ما پر از ظالم و مظلوم است مثل ظلمی که به ما کارکنان مدت موقت نفت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام پاداش ما بازنشستگان را میگویند نداریم که حقمان است بعد از۱۵ ماه بعد خودشون خبر از حال مردم ندارند واقعا خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خدا می دونه توچندجا حقوق میگیره این یکیشه فکر میکردیم آقای رئیسی بیاداین مشکلات همش ریشه کن میشه
آخرین اخبار