معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان ایلام:

پدافند غیر عامل ورای وظیفه سازمانی، یک نیاز ملی است

سرهنگ یاسمی با بیان اینکه، پدافند غیر عامل ورای وظیفه سازمانی، یک نیاز ملی است، گفت: پدافند غیر عامل باید به عنوان یک اصل و فرهنگ ضروری در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان ایلام، گفت: بهره گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه خواهد شد.

او افزود: اهتمام به پدافند غیر عامل نه برای یگان‌های رزمی که برای تمام ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و حتی سطح خانواده‌ها نیز مطرح است و به نوعی سلامت افراد می‌تواند در تدابیر مرتبط با آن تضمین شود.

او با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: با افزایش مهارت‌های لازم می‌توان از بروز بسیاری از حوادث پیشگیری کرد و رویکرد و اولویت پدافند غیرعامل نیز پیشگیری است که شرط تحقق آن آموزش است.

او با اشاره به برخی از الگو‌های پدافند غیرعامل بیان کرد: مردم ما نیز در زمان جنگ تحمیلی ثابت کردند که حربه پدافندی بر بسیاری از اقدامات دشمن کارساز شده و شرایط جنگ را به نفع رزمندگان اسلام پیش برده است.

او با اشاره به اینکه بخش عمده تهدیدات دشمنان در بحث ایجاد اخلال در فعالیت‌های مردم و ایجاد فشار روانی بر جامعه است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم چرا که وقتی اصول پدافند غیرعامل رعایت شود هم جنبه صرفه جویی دارد و هم جنبه مسئولیت آفرینی، و این می‌تواند برای کشور یک مسیر تعالی و رشد باشد.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در پایان، مصون سازی از آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی را از جمله مهمترین مزایای اجرای ضرورت‌های پدافند غیرعامل در جامعه دانست و اظهار کرد: تلاش در راستای تقویت همه جانبه ابعاد و زوایای پدافند غیرعامل به عنوان یک برنامه بلند مدت و مستمر در دستور کار باشد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.