ادعای بایدن: دیپلماسی، تنها راه جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است

بایدن بار دیگر با تکرار اتهامات قبلی، دیپلماسی را تنها راه مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بیان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای بی سی نیوز، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری که در پایان نشست سران کشور‌های گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد، مدعی شد دیپلماسی، تنها راه جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

او همچنین گفت که آمریکا به اقدامات ایران علیه منافع این کشور از جمله حملات پهپادی پاسخ خواهد داد. بایدن مدعی شد آمریکا حق پاسخ به هر اقدامی را برای خود محفوظ می‌دارد. وی گفت: با توجه به این مسأله که چگونه ما می‌خواهیم تا به این اقداماتی که از سوی آن‌ها علیه منافع آمریکا انجام می‌گیرد، پاسخ دهیم، چه این حملات پهپادی باشد و یا چیزی دیگر، ما قصد داریم تا پاسخ دادن مان ادامه دهیم.

اظهارات بایدن در اشاره به حملات هفته گذشته به پایگاه آمریکایی التنف در سوریه بود که هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

بایدن در بخش دیگری از سخنانش گفت بازگشت به توافق هسته‌ای به رفتار ایران و نیز فشار متحدان آمریکا بستگی دارد. او مدعی شد: چنین فشار‌هایی می‌تواند شامل اهرم اقتصادی برای ایران به منظور پرداخت بهای اقتصادی برای مخالفت با بازگشت به توافق باشد.

بایدن در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: نشست گروه ۲۰ به چندین تفاهم در زمینه مسائل مختلف دست یافته است. او همچنین گفت آمریکا و اتحادیه اروپا توافق کردند تا در مورد میزان کربن در محصولات مذاکره کنند.

بایدن در بخش دبگری از سخنانش گفت گروه بیست به پیشرفت محسوسی در زمینه بحران آب و هوایی رسیده اند. او همچنین با اشاره به رفتار روسیه و چین در زمینه تغییرات آب و هوایی مدعی شد: روسیه و چین اساسا هیچ تعهدی در زمینه تعامل با تغییرات آب و هوایی ازخود نشان ندادند که این مسأله نا امید کننده است.

گفتنی است پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود: آمریکا و اتحادیه اروپا به موفقیت بزرگی دست یافته اند که تهدید تغییرات آب و هوایی را برطرف می‌کند و در عین حال از مشاغل و صنعت آمریکا محافظت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
اول برو معنی دیپلماسی رو بفهم بعد بیا
آخرین اخبار