نخست وزیر لبنان: ما با یک سراشیبی روبه رو هستیم

نجیب میقاتی در واکنش به تحولات اخیر لبنان با کشورهای عربی، اعلام کرد بیروت با یک سراشیبی روبه روست که اگر اصلاح نشود وضع بحرانی خواهد شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، امروز (دوشنبه) در اظهاراتی گفت که از جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی این کشور درخواست کرده است که وطن پرستی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد.

او در ادامه افزود: «درخواست من از وزیر قرداحی به صورت واقع بینانه ترجمه نشده است. ما با یک سراشیبی روبه رو هستیم و اگر آن را اصلاح نکنیم به بحرانی گرفتار خواهیم شد که هیچ کدام آن را دوست نداریم.»

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی با تاکید بر اینکه نمی‌توان ظلم عربستان در برخورد با لبنان را درک کرد،  گفت: «ما از هر گفت‌وگویی چه دو جانبه و چه از طریق اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم.»

تنش‌ها بین ریاض و بیروت پس از اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که اعلام کرده بود عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کنند، افزایش یافته است.

عربستان شامگاه جمعه اعلام کرد که سفیر خود در بیروت را فراخوانده و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. پس از این اقدام، کشور‌های کویت، امارات و بحرین نیز به این تصمیم پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار