وجود منطقه ویژه منفصله، مزیتی در مرز ماهیرود

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه منفصله در مرکز ماهیرود یکی از مزیت های موجود در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صفدری زاده رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در نشست با اصحاب رسانه گفت: با توجه به استقبال خوب سرمایه‌گذاران و تجار در فضای کسب و کار و شناخت خوبی که از منطقه ویژه اقتصادی استان دارند، ۱۴ واحد در سایت مرکزی و ۲۰ واحد در سایت مرزی ایجاد شده است.

او افزود: ما راهی برای توسعه اقتصادی به جز با کمک بخش خصوصی نداریم و این بخش باید فعال شود.

صفدری زاده بیان کرد: منطقه ویژه بیشترین همراهی با مرز را داشته و در حوزه سایت مرزی به دلیل همسایه بودن با کشور افغانستان توانستیم شرایط تجارت را کنترل کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در واردات آمار کاهشی است بیان کرد: اما در ترانزنیت و تعداد ناوگان‌های ورودی شاهد افزایش چشمگیری هستیم و به نتایج مثبت تری هم خواهیم رسید.

او ادامه داد: همچنین با مدیریت خوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان و تلاش همکاران این مجموعه اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان انجام شده است.

صفدری زاده گفت: خراسان جنوبی استانی محروم از شناخته شدن فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و عواملی است که می‌تواند نقش موثرتری در توسعه بیش از پیش خود و سرزمین ایران داشته باشد و از معدود استان‌هایی است که دارای منطقه ویژه منفصله در مرکز ماهیرود است که جزو مزیت‌های این منطقه محسوب می‌شود.

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم/ آمادگی برای خرید محصولات استراتژیک استان

صفدری زاده رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۹۰ نفر در قالب کار‌های خدماتی و روز مزد و بیش از ۵ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند.

او افزود: تا امروز ۴۸ میلیارد تومان در سایت مرزی و ۱۷۲ میلیارد تومان در سایت مرکزی و بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران خارجی و داخلی سرمایه گذاری انجام شده است.

صفدری زاده بیان کرد: مرکز مبادلات تجاری محصولات تجاری منطقه ویژه این آمادگی را دارد که زرشک را به قیمت بازار از کشاورز خریداری کند و بحث فرآوری محصولات استراتژیک پای ثابت هدف این مجموعه است، اما به فرمول تجاری شده آن دست پیدا نکردیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: از لحاظ زیر ساخت هیچ محدویتی برای سرمایه گذار نداریم و مجوزها صادر می شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار