ترکیه نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

کشور ترکیه فیلم سمیح کاپلان‌اوغلو را به عنوان نماینده خود در بخش بین‌المللی اسکار معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیه «تعهد حسن»، فیلم درام ساخته سمیح کاپلان‌اوغلو را به عنوان نماینده ملی خود در رقابت برای بهترین فیلم بین‌المللی در نود و چهارمین دوره جشنواره اسکار انتخاب کرد.

این فیلم داستان یک میوه‌کار را روایت می‌کند که در برابر نصب تیر برق در وسط باغش مقاومت می‌کند. «تعهد حسن» اولین نمایش جهانی خود را در Un Certain Regard در جشنواره فیلم کن در جولای امسال داشت و از آن زمان، در جشنواره‌های کارلووی واری، اورشلیم و پرتقال طلایی آنتالیا اکران شده است.

«تعهد»، اولین قسمت از این سه‌گانه برنامه ریزی شده بود که قبلاً نماینده ترکیه در اسکار سال ۲۰۱۹ بود. فیلم «عسل»، محصول ۲۰۱۰ کاپلان‌اوغلو نیز پیش از این در این جشنواره جهانی حضور داشت.

کشور پرتغال هم اولین فیلم سینمایی کاتارینا واسکونسلوس، «مسخ پرندگان» را به عنوان فیلم ارسالی خود برای اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی انتخاب کرد.

این تصمیم توسط آکادمی سینمای پرتغال گرفته شد و اشاره کرد که این فیلم داستانی-مستند به داستان عشق پدربزرگ و مادربزرگ و مرگ مادربزرگ پدری کارگردان بر اساس خاطرات خانوادگی دوران کودکی و جوانی می‌پردازد.

این فیلم برای اولین بار در برلیناله سال گذشته نمایش داده شد، جایی که جایزه Fipresci را برای بهترین فیلم در بخش تجربه دریافت کرد.

بولیوی فیلم «جنبش بزرگ» به کارگردانی کیرو روسو را به جشنواره فیلم اسکار می‌فرستد که اولین نمایش جهانی آن در هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبر بود. این فیلم که کاملا با فیلم ۱۶ میلی‌متری در لاپاز بولیوی فیلمبرداری شده است، داستان الدر را دنبال می‌کند که به مدت یک هفته به همراه سایر معدنچیانش به پایتخت رفته است تا شغل خود را پس بگیرد. او بیمار می‌شود و با بدتر شدن وضعیتش، او را نزد یک جادوگر می‌فرستند که ممکن است فقط توانایی بازیابی سلامتی او را داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار