محبی مطرح کرد؛

نماز مهمترین قدرت برای تمدن سازی جهانی

معاون فرهنگی ولی فقیه در سپاه انقلاب اسلامی تمدن سازی را از جمله مهمترین فراز‌های گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: باید بیش از پیش از نقش‌آفرینی فریضه الهی نماز برای تحقق این امر بهره برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش استانی نماز در شهرکرد گفت: از مهمترین فراز‌های گام دوم انقلاب تمدن‌سازی است و از آنجا که نماز قدرت تحقق چنین مهمی را دارد باید بیش از پیش از نقش‌آفرینی این فریضه الهی بهره گرفت.

او افزود: برگزاری همایش «نماز قدرت و اقتدار معنوی» ویژه نیرو‌های نظامی و انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان نوعی تمدن‌سازی برای جهان، جایگاه مهمی دارد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه نماز شکل‌دهی هندسه نظام اسلامی را بر عهده دارد، اظهار داشت: اقامه نماز این توان را می‌دهد که هندسه نظام اسلامی را ترسیم کنیم و در گام دوم انقلاب، لازمه برای عملیاتی کردن این مهم ورود به عرصه جهانی است.

محبی با تبیین نقش نماز در قدرت نرم کشور افزود: در منظومه فکری مقام معظم رهبری نماز برای انسان قدرت نرم ایجاد می‌کند چرا که نماز مد نظر ایشان هم روح دارد و هم جسم، به این صورت که علاوه‌بر شکل نماز، باید اقامه نماز با حضور قلب و توجه و تدبر در معانی کلمات همراه باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری، رسیدن به حیات طیبه، شکل‌گیری جامعه توحیدی، ایجاد انگیزه و جهت‌دهی به فعالیت‌های جامعه اسلامی و تحقق اهداف اسلام و سنت‌های الهی از دیگر عرصه‌های قدرت‌دهی نماز است.

محبی با بیان اینکه تامین امنیت برای جامعه از دیگر کارکرد‌های مهم نماز در جامعه است، افزود: فلسفه وجودی نیرو‌های نظامی تامین امنیت است که از نیاز‌های اساسی کشور به شمار می‌رود و نماز می‌تواند چنین امنیتی را فراهم کند.

او با قدردانی از تلاش مسوولان چهارمحال و بختیاری در برگزاری همایش نماز در سطح نیرو‌های مسلح این استان، گفت: سپاه پاسداران در سالجاری این همایش را جزو برنامه‌های همه رده‌های خود قرار داده است و به همه رده‌ها ابلاغ شد که همایش را برگزار کنند و اجلاس سراسری آن نیز در اسفندماه برگزار می‌شود و در قالب آن رده‌های برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.