رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اعلام کرد

تولید سالانه بیش از ۴۶۵ هزار تن انواع مواد معدنی در میاندوآب

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در صنعت این شهرستان خبرداد.

رحمان درفشی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: در حال حاضر ۱۹۴ واحد صنعتی در این شهرستان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار و ۶۹ میلیارد ریال در حال فعالیت هستند که این واحدها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۷۲۵ نفر از مردم میاندوآب که فاقد کار کشاورزی هستند را فراهم ساخته اند.

وی در ادامه افزود: میاندوآب دارای ۲۹ معدن با پروانه بهره برداری معتبر است که برای راه اندازی این معادن بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است که سالانه از این معادن بیش از ۴۶۵ هزار تن انواع مواد معدنی تولید می شود و همچنین ۲۷۵ نفر از اهالی بومی شهرستان بصورت مستقیم در این واحدها مشغول بکار هستند. 

درفشی تصریح کرد:  با توجه به اینکه بیشترین اراضی زیر کشت کشاورزی این شهرستان از دیر باز به کشت چغندر قند اختصاص دارد جهت فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش این محصول کارخانه قند در این شهرستان راه اندازی شده است که محصولات این کارخانه مشهور به قند میاندوآب است ودر کشور از خواهان زیادی برخوردار است و به تبع تولید شکر در این واحد واحدهای قندریزی کوچک نیز در این شهرستان راه اندازی شده اند.

وی اضافه کرد: بازار و واحدهای صنفی در تمام دوران ها یکی از محرکه های اقتصاد منطقه و کشور است که این شهرستان نیز از این مستثنی خارج نمی باشد و در حال حاضر ۱۲ هزار واحد صنفی با پروانه کسب معتبر با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۰ هزار نفر در حال مشغول بکار می باشند همچنین ۲ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب با اشتغالزایی برای ۵۰۰۰ نفر فعال هستند که این واحدها نیز در حال ساماندهی جهت صدور پروانه کسب هستند. 

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیره صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۵ هزار و ۳۱۹ مورد بازرسی انجام و ۴۲۳ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

درفشی عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه آرد و نان مستقیم با معیشت و سفره عموم مردم سر و کار دارد به همین جهت طی ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۶۳۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی شهرستان میاندوآب انجام و ۱۰۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۹۹۸ میلیون ریال تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره صمت میاندوآب گفت: سامانه ۱۲۴ ستاد خبری صنعت، معدن وتجارت شهرستان بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظرها، پیشنهادها، گزارشها و شکایت های مردمی می باشد همشهریان عزیز می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را بصورت تلفنی و یا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.