۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال سردشت واکسن کرونا دریافت کرده اند

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

داوود آتشی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان به جامعه هدف تزریق شده که از این تعداد ۶۸ هزار دز اول و ۳۷ هزار نفر با دریافت دز  دوم علیه بیماری کووید-۱۹ ایمن شده‌اند.

وی با بیان اینکه سردشت در رتبه های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم با آگاه سازی و بیان اهمیت تزریق واکسن، زمینه همکاری شهروندان برای استقبال از آن را فراهم کنند.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: هم اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط است.

آتشی با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر بالای ۱۲ سال در سردشت واجد شرایط واکسیناسیون هستند، اظهار داشت: هم اکنون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال ساکن شهر و روستای این برداشته شده و تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند، می توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ با به همراه داشتن کارت ملی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امکانات مطلوبی برای واکسیناسیون در این شهرستان مرزی ایجاد شده است، اضافه کرد: اکنون که شرایط مناسبی برای دریافت واکسن فراهم شده است شهروندان از این فرصت برای نجات جان خود و همنوعان شان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

شهرستان مرزی سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.