برپایی مانور زلزله در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از برپایی مانور زلزله همزمان با چهارمین سالگرد زلزله بزرگ استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیر ظهرابی  با اشاره به نزدیک شدن چهارمین سالگرد زلزله بزرگ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ استان کرمانشاه، اظهار کرد: برای بررسی آمادگی استان در برابر حوادث مشابه احتمالی، بنا داریم در هفته منتهی به ۲۱ آبان مانور"ایمنی در برابر زلزله و جامعه تاب آور" را برگزار کنیم.

او ادامه داد: این مانور در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد، اما محل دقیق آن هنوز مشخص نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه محوریت برپایی این مانور را هلال احمر و با حضور دستگاه‌های دیگر مانند ارتش، سپاه، بنیاد مسکن، اورژانس، راهداری، آتشنشانی اعلام کرد.

ظهرابی با بیان اینکه این مانور با حضور دستگاه‌ها است و مردم در آن حضور ندارند، عنوان کرد: اگرچه آمادگی مردم هم بسیار ضروری است، اما به دلیل شرایط بیماری کرونا فعلا امکان حضور مردم را نداریم.

او هدف از برپایی این مانور را سنجش آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مدیریت بحران‌های احتمالی دانست و تاکید کرد: این سنجش از نظر امکانات امدادی، بررسی زمان مورد نیاز برای مدیریت بحران، شیوه کاهش آسیب و ... خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داشتیم این مانور را در سال‌های گذشته برگزار کنیم، گفت: طی سه سال اخیر تمام ظرفیت و امکانات دستگاه‌ها متمرکز بر بازسازی مناطق زلزله بود و حالا با اتمام بازسازی بنا داریم در چهارمین سالگرد زلزله، این مانور را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.