واکسینه شدن ۸۵ درصد از مردم استان قزوین علیه بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین از واکسینه شدن ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان قزوین علیه بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه مردم استان از واکسن کرونا استقبال خوبی کرده اند: یک میلیون و ۵۰۰ و ۱۰ هزار نفر از مردم استان قزوین واکسن کرونا تزریق کرده اند.

وی افزود: ۹۰۰ هزار نفر دوز اول و ۶۲۰ هزار نفر هم دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر نامدار خاطرنشان کرد: ۸۵.۳ درصد از مردم بالای ۱۲ سال استان قزوین دوز اول واکسن کرونا تزریق کرده اند.

وی افزود: ۶۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال هم دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: برای افراد زیر ۱۲ سال واکسن فخرا فقط به داوطلبان تزریق می‌شود و واکسن پاستوکووک، محصول مشترک ایران و کوبا، برای افراد بالای ۳ سال مناسب است.

وی افزود: ۱۰۰ درصد معلمان و کادر مدرسه‌های استان، علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گفته دکتر نامدار، ۸۶ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن کرونا تزریق کرده اند.

وی افزود: تا زمانی که ۹۰ درصد دانش آموزان واکسن کرونا تزریق نکنند، به طور کامل مدارس بازگشایی نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برخی‌ها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده ند و به همان دوز اول اکتفا کرده اند که از آن دسته از افراد می‌خواهیم که دوز دوم واکسن را هر چه سریعتر تزریق کنند.

امیدواریم با طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا، به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم

حسینی، مسئول کمیته پایش و نظارت ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا هم در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بعد از گذشت بیش از ۲۰ ماه از کرونا در کشور، پرداختن به موضوع مدیریت هوشمند کرونا ضروری است و ستاد کرونای کشور بر اساس تجربه‌ها و پژوهش‌ها به این نتیجه رسید که کرونا هوشمند مدیریت شود و اجرای این طرح از نیمه مهر ماه به استان قزوین ابلاغ شد و با گذشت چند هفته شاهد پیشرفت‌های خوبی در مدیریت هوشمند کرونا هستیم.

وی افزود: با توجه به تجربه‌های موفق کشور در زمینه مهار کرونا، امیدواریم با طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا، به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم.

مسئول کمیته پایش و نظارت ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه مسیر نظارت و بازرسی‌ها بر بستر سامانه ستاد کرونا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سامانه SDLS.MOI.IR بسیار جامع است و در گام‌های مختلف ظرفیت‌های مختلفی را برای مدیریت کرونا ارائه می‌کند.

وی افزود: تا یکی دو روز آینده طرح هوشمند مدیریت کرونا در استان قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال رصد و آسیب شناسی سامانه هستیم و در آینده نزدیک این سامانه به طور رسمی بهره برداری شده و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: در طرح هوشمند مدیریت کرونا اطلاعات ۴۰ هزار صنف و ۸ هزار راننده تاکسی در استان وارد سامانه می‌شود و مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند از آخرین وضعیت تزریق واکسن و یا تست پی سی آر منفی آن راننده تاکسی یا صنفی که می‌خواهند از او خدمات دریافت کنند، مطلع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار