خط ملی نماد در استان اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خط ملی نماد با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی بهتر برای دانش‌آموزان در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین افتتاح این خط گفت: محافظت همه‌جانبه از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی علاوه بر ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به آمادگی برای مداخله بموقع و موثر نیز نیازمند است.

او افزود: در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی مختلف سلامت روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، شناخت و استفاده از ظرفیت‌های متنوع و راهکار‌های جامع برای دسترسی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خدمات موردنیاز راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی امری لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان موضوعی در زمینه‌های راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و اتخاذ رویکردی همدلانه و نوآورانه در ارائه خدمات اهمیت بسزایی دارد.

ناصری با بیان اینکه خط ملی نماد پاسخگویی به نیاز‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های خدمات مشاوره‌ای را تسهیل می‌کند، گفت: واکنش سریع در فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش‌آموزان، کیفیت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان آموزش دیده در این برنامه از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: هیچ اداره فرهنگی مهم‌تر از آموزش و پرورش وجود ندارد چرا که در شخصیت دانش‌آموزان قبل از ورود به جامعه در این نهاد شکل پیدا می‌کند.

محمد سیمزاری با اعلام آمادگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای همکاری بیشتر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش اظهارکرد: موانع پیش روی دانش‌آموزان را باید در جامعه پاکسازی کنیم.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را طرف خطاب قرار داده‌اند، افزود: با مصون‌سازی جوانان از آسیب‌های اجتماعی آینده درخشانی را در کشور رقم خواهیم زد.

در حاشیه مراسم راه‌اندازی خط ملی نماد ۱۵۷۰، تجهیزات کمک آموزشی برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به مدارس حاشیه‌ای ناحیه ۲ اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ارسال شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.