عضو شورا شهر تهران:

چندین سال شناسنامه باغات تکمیل نشده است

عباسی گفت: تلاش میکنیم همه درختان در سطح شهر دارای شناسنامه شوند که متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در بیستمین جلسه شورا تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: به منظور حفاظت از باغات شورای شهر مصوباتی در این زمینه داشته که یکی از این مصوبات ساماندهی صیانت و حفاطت از باغات شهر تهران در شورای چهارم بوده است که اقدامات اساسی به شرح ذیل در جهت حفاظت از باغات پیش‌بینی شده که متاسفانه به مرور زمان این تکالیف به مرحله اجرا نیامده است.
وی درباره تکالیفی که به عهده شهرداری تهران بوده، اظهار کرد: تهیه شناسنامه باغات و انتشار اطلاعات مربوطه از جمله مساحت و نوع مالکیت به تفکیک مناطق ۲۲ گانه شهر تهران جهت اطلاع عموم از طریق سامانه‌های هوشمند تا پایان سال ۱۳۹۶ و به روز‌رسانی آنها.

۲. ارائه لایحه سند اجرایی حفط و گسترش باغات تهران دربازه ۵ ساله به شورای اسلامی شهر تهران

۳. تکمیل لایحه اطلاعات شناسنامه باغات در نقشه طرح تفصیلی تحت عنوان لایحه باغات و تصویت در کمیسیون ۵.

۴. ارائه برنامه تملک باغات ارزشمند در محدوده شهر تهران که عرصه آن‌ها قابل تبدیل به فضای سبز عمومی باشد و اعتبارات تخصیص یافته و ارائه فهرست باغات قابل تملک به انضمام لایحه بودجه سنواتی شهرداری تهران

۵. ابلاغ دستور عمل تشویقی افزایش درختان جدید توسط مالکین باغات که اجرا هم نشده است. پیگیری تامین آب جهت آبیاری منظم باغات که هنوز اجرایی نشده است.

این عضو شورا با بیان اینکه موضوع تدوین شناسنامه شهرسازی و باغات تهران تیرماه ۱۳۹۶با انتخاب نشاور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در گام اول تعداد ۱۲ هزار و ۹۶۰ قطعه با وسعت ۹۱۰۳ هکتار در شهر تهران شناسایی شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: در اولویت این تعداد درختان ۶۱۸۳ پلاک مراجعه گردیده و مجوز ورود به ۳۴۲۸ پلاک میسر شده است. پس از بررسی اولیه بر شناسنامه باغات شورا به این نتیجه رسید که این پروند‌ه ها به کمیسیون ماده ۷ مناطق اجرا شود و فرایند قانونی آن‌ها طی شود. در نهایت سند حفظ و طیانت از باغات در شورا به تصویب برسد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از شهردار تهران تقاضا می‌کنم که نسبت به پیگیری موضوع و شناسایی سند شهرسازی باغات شهر تهران و اقدامات پیش بینی شده در مصوبات شورا اقدام نمایند تا شاهد از بین رفتن باغات در سطح شهر نباشیم.

در ادامه جلسه شورا، چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تذکر عباسی گفت: بحث باغات موضوع مهمی است. مواردی که آقای عباسی گفتند که این مصوبه در دوره چهارم مدیریت شهری به تصویب رسیده، اصل قانون است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مصوبه در طی سالیان طولانی اجرایی نشده و به خصوص شناسنامه باغات و درختان است که بایستی شناسنامه دار شوند. در صدد این هستیم که همه درختان در سطح شهر دارای شناسنامه شوند که متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

چمران یادآور شد: از مدیرعامل فضای سبز و باغات تهران انتظار داریم که بعد از این چند سال به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار