کاهش ۶ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در استان همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:مرگ ناشی از حوادث کار در استان همدان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرگ ناشی از حوادث مرتبط با کار در این استان طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

او افزود: ۱۷ نفر (مرد) براثر حوادث کار طی ۶ ماهه نخست امسال در استان همدان جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: همچنین ۱۹۰ مرد و سه زن بر اثر حوادث کار در ۶ ماهه نخست سال مجروح و مصدوم شدند که این آمار نیمه نخست پارسال یک زن و ۲۱۱ مرد بوده که در این باره نیز با کاهش ۹ درصدی مواجه شده ایم.

کمالی  گفت: سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در این استان به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: کار بر روی ساختمان بخش زیادی از حوادث کار را شامل می‌شود، چراکه رعایت نکردن اصول و نکات ایمنی به ویژه بی توجهی به استفاده از کابل‌های خودنگهدار مهمترین علت بروز حادثه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تاکید کرد: هنگام کار بر روی ساختمان بروز حوادثی نظیر سقوط از ارتفاع بسیار شایع است در حالیکه با استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌توان از سقوط به ویژه از روی داربست جلوگیری کرد.

کمالی گفت: هر ساله حوادث کار علاوه بر مرگ سبب نقص عضو و از کار افتادگی شماری از شهروندان شده در حالیکه با آموزش نیروی کار و تقویت بازرسی و نظارت بر کارگاه‌ها می‌توان از بروز حوادث کار جلوگیری کرد.

او یادآوری کرد: سال گذشته ۳۸ مرد بر اثر سوانح کار جان خود را از دست داده و ۴۶۳ نفر مصدوم و مجروح شدند که سه تن از مجروحان زن بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.