ضرورت ساماندهی وضعیت آرد و نان در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی به دستگاه‌های مسئول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه جلب رضایت مردم در حوزه آرد و نان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان استان که پس از بازدید میدانی وی از چند نانوایی در سطح تبریز تشکیل شد،گفت: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان شاهد نارضایتی و گلایه‌های مردم در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان استان و شهرستان‌ها، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسئولیت مستقیم در این حوزه بر عهده فرمانداران است و فرمانداران باید در خصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان شرقی عدم نظارت مستمر، مداوم و تاثیرگذار را مهمترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و گفت: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تاثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید سازوکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

خرم همچنین از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شوند انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تاثیر بودن اقدامات می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

خرم تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.

مهدوی فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تاکید کرد.

راستی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از انجام بیش از ۷۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در ۷ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها ۱۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، گفت: برای حل تمام مشکلات و ساماندهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

 ابوالحسن‌زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هم با اشاره به فعالیت حدود ۲۲۰۰ واحد نانوایی در شهر تبریز، گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ آرد تحویلی به نانوایی‌ها چهار نوع قیمت نان داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار