فرودگاه مشهد میزبان زائران بیرجندی

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اعزام زائران عتبات استان از مشهد خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود هزینه اعزام هر زائر بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نوفرستی مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: پیش ثبت‌نام سفر به عتبات از سه روز قبل از طریق سامانه https://atabat.haj.ir آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند با وارد شدن در این سامانه و پرکردن فیش ثبت‌نام برای این سفر معنوی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از امتیازات ثبت نام در دوره فعلی این است که پکیج‌های مختلفی برای این سفر زیارتی پیش‌بینی شده است و افراد می‌توانند مدت زمان سفر خود را چه یک هفته و چه کمتر و یا بیشتر از آن انتخاب کنند.

نوفرستی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدام و انتخابی کردن مدت زمان سفر به واسطه کنترل هزینه‌ها است، ادامه‌داد: در این مقطع به واسطه لغو روادید بین کشور ایران و عراق، سفر تنها به صورت هوایی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از آن جایی که در فصل سرد سال قرار داریم و ممکن است تعداد زائران به حدی نرسد که پرواز جداگانه از خراسان‌جنوبی داشته باشیم، هماهنگ شده که زائران سه استان خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و رضوی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم عتبات شود.

وی تصریح کرد: در گام بعدی در صورتی که تعداد زائران به حد نصاب کافی برسد با هماهنگی سه استان، امکان اینکه اعزام زائران از استان صورت بگیرد، وجود خواهد داشت.

نوفرستی بیان‌کرد: در حال حاضر دوستان در سازمان حج و زیارت در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستند که بررسی شود کدام شرکت خدمات بهتر با هزینه کمتری به زائران خواهد داد تا برای اعزام با آن شرکت قرارداد ببندند.

وی ادامه داد: همچنین گروهی به عراق اعزام شده‌اند تا وضعیت هتل‌ها در کربلا، نجف و کاظمین را ارزیابی کنند و بعد از این بررسی‌ها و رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هزینه نهایی سفر اعلام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها هزینه اعزام به عتبات برای هر نفر بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود، گفت: اعزام در این مقطع از ۲۳ آبان شروع و تا دی ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار