انتخابات فرمانداری ویرجینیا، شکستی بزرگ برای دموکرات‌ها

پیروزی گلن یانگکین جمهوری خواه در انتخابات ویرجینیا، احتمال شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در سال ۲۰۲۲ را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، گلن یانگکین جمهوری خواه، پیروز انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا شد. این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و باراک اوباما در هفته‌های اخیر از تری مک آلیف دموکرات به شدت حمایت کرده بودند.

کارشناسان معتقدند که نتیجه این انتخابات و پیروزی جمهوری خواهان ضربه سنگینی برای دموکرات‌ها خواهد بود.

همچنین پیش بینی می‌شود که نتیجه انتخابات ویرجینیا بر انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در سال ۲۰۲۲ تاثیر بگذارد و  جمهوری خواهان از امروز در فکر بازپس گیری کنترل کنگره در انتخابات میان دوره‌ای سال آینده هستند.

یانگکین در ابتدای سال برای اکثر رای دهندگان ویرجینیا تقریباً ناشناخته بود. او پیش از این مدیریت شرکت سهامی خصوصی گروه کارلایل را به عهده داشت. او در کنوانسیون جمهوریخواهان در ماه مه توانست شش نامزد یگر را شکست دهد و پیروز شود.

پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات فرمانداری ویرجینیا در حالی اتفاق می‌افتد که فیل مورفی، فرماندار دموکرات نیوجرسی در رقابت تنگاتنگ با جک سیاتارلی، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات فرمانداری نیوجرسی است.

نتایج این انتخابات بازتاب دهنده میزان محبوبیت دموکرات‌ها بین مردم از زمان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نیز از پیروزی شونتل براون، نماینده دموکرات در برابر لاورن گور، نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ویژه کنگره ۲۰۲۱ ایالت اوهایوی آمریکا خبر داد.

اوهایو روز گذشته دو انتخابات ویژه برای کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد که شونتل براون توانست ۸۱ هزار و ۶۳۱ رای بدست آورد و ۷۸.۸ درصد کل آرا را به خود اختصاص دهد و پیروز انتخابات کنگره اوهایو شود.

لاورن گور، نماینده جمهوری خواهان نیز ۲۱ هزار و ۹۲۹ رای بدست آورد و توانست فقط ۲۱.۲ درصد کل آرا را به خود اختصاص دهد.

در شهر نیویورک نیز اریک آدامز، نماینده دموکرات با ۶۷۶ هزار و ۴۸۱ رای و کسب ۶۶.۵ درصد آرا پیروز انتخابات شد و موفق شد کورتیس سیلوا، نماینده جمهوری خواه را که ۲۹۳ هزار و ۱۲۷ رای بدست آورده بود پشت سر بگذارد.

در پیتسبرگ نیز نتایج انتخابات حاکی از این است که اد گینی، نماینده دموکرات موفق شد تونی مورنو، نماینده جمهوری خواه را شکست دهد و ۷۱.۲ درصد آرا را بدست آورد.

همچنین در آتلانتا، فلیسیا مور، با کسب ۳۹ هزار و ۲۰۲ رای موفق شد تاکنون ۴۰.۸ درصد آرا را به دست آورد و «آندره دیکنز» با کسب ۲۲ هزار و ۱۱۷ رای توانست ۲۳ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

در بوستون نیز میشل وو، ۸۵ هزار و ۷۹۸ رای بدست آورد و ۶۳.۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد و پیروز انتخابات شد.

در بوفالو نیز رایت این، موفق شد ۳۳ هزار و ۹۹۴ رای و ۵۹ درصد آرا را بدست آورد و از ایندینا والتون با ۲۳ هزار و ۶۴۷ رای و کسب ۴۱ درصد آرا، پیشی بگیرد.

در دیترویت نیز مایک دوگان، نماینده دموکرات موفق شد ۶۵ هزار و ۵۳۲ رای و ۷۵.۷ درصد آرا را بدست آورد و پیروز انتخابات شود. آنتونی آدامز، نیز در این رقابت ۲۰ هزار و ۹۹۹ رای و ۲۴.۳ درصد آرا را بدست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار