نوری قزلجه در نشست خبری مطرح کرد؛

فعال شدن اتاق بازرگانی مشترک ایران و ازبکستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان اقدامات این گروه در سفر به ازبکستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در تشریح سفر خود به ازبکستان به همراه این گروه پارلمانی، در نشست خبری خود گفت: در حاشیه این سفر ضمن دیدار با رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان، بر توسعه روابط اقتصادی پارلمانی و تعمیق روابط سیاسی دو کشور تاکید کردیم.

وی افزود: در دیدار یاد شده بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و افزایش مراودات مالی ایران و ازبکستان در منطقه تاکید شد و مقرر کردیم اتاق بازرگانی مشترک دو کشور فعال شود تا مبادلات مالی افزایش یابد.

نوری قزلجه همچنین خبر داد که از رئیس مجلس ازبکستان برای حضور در ایران دعوت شد و وی نیز از قالیباف برای سفر به ازبکستان دعوت کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان اظهار کرد: برنامه اصلی سفره این گروه نظارت بر انتخابات ازبکستان بود که از ابتدای روند رای گیری با حضور در حوزه های اخذ رای پایتخت و حاشیه شهرها و روستاهای نزدیک آن، از امکانات مناسب فراهم شده بازدید داشتیم.

وی توضیح داد: برای شرکت در انتخابات ازبکستان افراد بالای ۳۵ سال از سوی احزاب به عنوان نامزد معرفی می شوند که در این دوره از انتخابات، نامزد حزب لیبرال دموکرات با اتفاق آراء رئیس جمهور شد. البته او رئیس جمهور فعلی ازبکستان هم هست.

نوری قزلجه همچنین از بازدید گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان از سمرقند به عنوان شاهد فرهنگ مشترک دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار