انتصاب رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرکرد

شهردار جدید شهرکرد، به‌عنوان رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرکرد منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، منوچهر ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: در نامگذاری معابر باید به شهدا توجه ویژه‌ای صورت پذیرد و با توجه به اینکه ۱۵ زن شهیده و ۸۴ شهید روحانی در استان شناسایی شده است، می‌طلبد معابری به نام این افراد نامگذاری شود.

او افزود: بخش اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدار‌های نمایشی مورد استفاده در جنگ‌های کوهستانی، میدان موانع، خط الرأس و سنگر‌های دیده‌بانی، پل اروند، پل ورودی، المان‌های نصب تصاویر شهدا و یادمان‌های سرداران و فرماندهان شهید است.


بیشتر بخوانید


در ادامه محمد تقی جاپلقی شهردار شهرکرد اضافه کرد: دفاع مقدس یک میراث معنوی است که باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است، استخراج شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او اظهار داشت: شهرداری شهرکرد در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ و انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری، با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری دارد.

جاپلقی ادامه داد: ما باید فرصت‌های به وجود آمده و دستاورد‌های ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده است را به خوبی حفظ کنیم و این مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانی است که در میدان جنگ بوده‌اند.

در پایان به استناد بند «و» ماده هشت و ۹ آیین‌نامه اداره حفظ، نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های عمومی شهدای گمنام دفاع مقدس کشور، مصوب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورخه ۱۳۹۴/۱۱/۲۹، «محمدتقی جاپلقی» به عنوان «رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرکرد» منصوب شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار