بهره مندی صاحبان صنایع از بسته تشویقی کمیته امداد

صاحبان صنایع می‌توانند در قالب کاریابی و به کارگرفتن مددجویان از بسته تشویقی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام بشیرعالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران در حاشیه دیدار با یکی از خیران در سوادکوه با بیان اینکه صاحبان صنایع می‌توانند در قالب کاریابی و به کارگرفتن مددجویان از بسته تشویقی کمیته امداد بهره‌مند شوند، گفت: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در تمام حوزه‌ها و خصوصا در بخش اشتغال است.

او افزود: در کمیته امداد با توجه به اینکه وام اشتغال پرداخت می‌شود، تعداد زیادی از جوانان و خانواده‌های تحت حمایت و ۳۰ درصد از خانواده‌های غیر تحت حمایت از تسهیلات این نهاد در بخش ایجاد اشتغال استفاده می‌کنند و منبع درآمدی بدست می‌آورند تا خودکفا شوند.

عالیشاه گفت: توانمندسازی مددجویان بسیار با اهمیت است و با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها و کارخانجات و کارگاه‌ها هم در بحث کارفرمایی، درخواست نیرو از کمیته امداد دارند، این نهاد هم در معرفی کارجویانی که مراجعه می‌کنند، این افراد را به کارگاه‌ها و شرکت‌ها معرفی می‌کند تا مشغول به کار شوند و مشمول بیمه شدن و دریافت حقوق بر اساس قانون کار از امتیازات آن است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران افزود: امروز هم در دیدار با یکی از خیران در سواد کوه، کشتارگاه این خیّر نیاز به ۱۰۰نفر نیروی کار خانم داشت و در محیطی کاملا زنانه، این افراد بیمه شده و براساس قانون کار حقوق دریافت می‌کنند و این زمینه برای مددجویان فراهم شد.

او گفت: با توجه به امتیازاتی که کمیته امداد دارد، بسته تشویقی به شرکت‌ها ارائه می‌شود و تا دوسال حق بیمه مددجویان به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و همچنین تا ۱۰۰میلیون تومان وام در بحث کارفرمایی که ۲۰تا ۴۰نفر مددجو را مشغول بکار شوند، به حساب کارگاه‌ها و شرکت‌ها واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: این نهاد زمینه خودکفایی مددجویان را فراهم می‌سازد و تعامل کمیته امداد با شرکت‌ها و کارگاه‌ها و کارخانجات خوب است و شهرک‌های صنعتی از این امتیازات و بسته‌های تشویقی استقبال کردند.

 عالیشاه با بیان اینکه ۸۳هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند افزود: مددجویان می‌توانند به کمیته امداد شهرستان‌ها مراجعه و نام نویسی کنند تا براساس آن به شرکت‌ها و کارگاه‌ها معرفی شوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار