اشتغال ۱۱۵ زن سرپرست خانوار در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با اشتغال ۱۱۵ زن سرپرست خانوار پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی نوین مشاغل خانگی که از سال ۱۳۹۸ به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توسط جهاد دانشگاهی اردبیل در حال اجرا بود، با دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده به اتمام رسید.

او با قدردانی از نهادهایی که در اجرای این طرح با جهاد دانشگاهی همکاری داشتند، ادامه داد: این طرح با همکاری سه‌جانبه اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اجرا شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه سهم اولیه استان اردبیل از محل این طرح ۱۰۲ نفر اعلام شده بود که بعد از پیگیری‌های زیاد این ظرفیت افزایش و به ۱۱۵ نفر رسید، گفت: این طرح در سه فاز بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استانی، توانمندسازی و اتصال به بازار با موفقیت اجرا و از سوی کارفرمای طرح مورد تایید قرار گرفت.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه خارج کردن افراد از پوشش نهادهای حمایتی، بهبود معیشت زندگی و تکریم زنان سرپرست خانوار از اولویت اصلی این طرح بود، افزود: پس از پایش‌ دقیق ، ۹ اولویت شغلی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل با توجه به مزیت و ظرفیت‌های استانی توسط جهاد دانشگاهی تعیین شد.

او افزود: جامعه هدف طرح بر اساس مهارت، علاقه‌مندی و توان‌سنجی که توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال استان انجام گرفت، شناسایی و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی با هدایت پیشران‌ها و با تیم‌سازی وارد بازار کار شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل  بیان کرد: جهاد دانشگاهی با اجرای موفق طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل به حل برخی از مشکلات این حوزه و مدیریت روند توسعه اشتغال استان کمک کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار