دادستان کل کشور:

مبارزه با فساد با قدرت پیگیری می شود/ بررسی اهمال بانک‌ها برای بازگرداندن واحد‌های تولیدی

دادستان کل کشور گفت:ترک فعل مسئولان و مبارزه با فساد با قدرت و همراهی دولت سیزدهم پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور امروز در آیین معارفه دادستان جدید مرکز استان گلستان و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه گفت: دستگاه قضایی وظیفه خود می‌داند در شرایط کنونی که کشور در یک جنگ اقتصادی ظالمانه مورد هجوم است در کنار دستگاه‌های دیگر و دولت همه توان خود را به کار گیرد و در این راه یکی از اولویت ها مبارزه با فساد و ترک فعل مسئولان است.

دادستان کل کشور گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری شورای عالی اقتصاد را تشکیل دادند و وظایف و تکالیفی را متوجه هر سه دستگاه کردند، دستگاه قضایی وظیفه خود دانسته که در سراسر کشور در حوزه تولید، اشتغال و رفع موانع کمک کند.

او گفت: در سراسر کشور با اطلاعاتی که بنده دارم در همه استان‌ها دستگاه قضایی و اجرایی توانسته اند در کنار یکدیگر به بسیاری از موانع فائق آیند و مشکلات را حل و فصل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: روز گذشته در همایش ویدئوکنفرانسی که با شهرستان تاکستان در استان قزوین داشتم، در آنجا به عنوان نمونه تعداد بسیار زیادی از کارخانجات و مراکز تولیدی که تعطیل شده بودند، به فعالیت بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه و در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه برخورد با فساد گفت: اراده و عزم دستگاه قضایی و رویکرد دولت سیزدهم نیزمسئله مبارزه با فساد است و با رویکردی که رئیس جمهور  داشته و دارد، امیدواریم این مسئله بیش از پیش هم کنترل و هم مقابله شود.

او افزود: وظیفه دستگاه قضایی نیز این است که حضور جدی تری در صحنه داشته باشد، امروز به لحاظ همین رویکرد دولت، شاهد بوده و هستیم که همکاری‌های خیلی خوبی صورت گرفته و بنده با توجه به مسئولیتی که دارم، هنگامی که در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کردیم، شاهد هستیم که قابل مقایسه با گذشته نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری عنوان کرد: اراده مسئولان دستگاه اجرایی بر این موضوع محقق شده و ما نیز در کنار آن‌ها امیدواریم فساد‌هایی که بوده را بزداییم و جامعه و دستگاه‌های اجرایی از فساد‌های سازمان یافته دور بمانند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که با استاندار محترم در خصوص آن صحبت شد، موضوع خلیج گرگان و پتروشیمی بود ، رئیس کل دادگستری، استاندار و دادستان با توان بیشتری به میدان آمده اند که حتما این مشکلات را مد نظر خواهند داشت و با تعامل و همکاری این کار و مشکلات را در سطح استان برطرف خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به سئوالی در خصوص ترک فعل‌ها گفت: وظایف دستگاه قضایی تعریف شده است و قطعا و مسلما دادستان‌های ما باید نسبت به این مسئله ورود پیدا کنند؛ امیدواریم با تعاملی که میان قوا وجود دارد، بتوانیم این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

او در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص اهمال بانک‌ها برای بازگرداندن واحد‌های تولیدی به مدار تولید پس از توقیف گفت: ما مشکلات بانک‌ها را در نظر می گیریم و این چنین نیست که بانک‌ها مشکل نداشته باشند، باید این مسائل و مشکلاتی که بخشی از آن به عملکرد بانک‌ها باز و بخشی از آن نیز به عملکرد مراکز تولید و تسهیلات گیرندگان بازمی گردد، مجموعا با یک چشم باید به آن‌ها نگاه شود.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص گم شدن تعداد قابل توجهی از پانسمان‌های بیماران‌ ای بی گفت: من در جریان جزئیات آن نیستم، اما این موضوع باید تعقیب شود و مسئولان خانه‌ ای بی باید مراجعه کنند و دلایل و مدارک خود را ارائه دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

دادستان جدید به مسائل خلیج گرگان ورود کند

آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان دادستان باید در زمینه صیانت از جنگل‌ها، منابع طبیعی، انفال، دریا و سواحل و همچنین موضوع خلیج گرگان و بحث ترک فعل‌هایی که در این بخش مطرح است به طور جدی ورود کند.

او افزود: نظارت دقیق بر ضابطین و صیانت از حقوق شهروندی، حمایت از واحد‌های تولیدی، رفع موانع تولید، ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی استان از جمله انتظارات از دادستان جدید است.

آسیابی بیان کرد: دادستان پیشران دستگاه عدلیه است و اصل و تکالیفی که آن‌ها دارند تعطیل بردار نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در قوانین متفرقه تکالیف عمده و عدیده‌ای برای دادستان‌ها تعیین شده است، دادستان یک جایگاه فراقوه‌ای دارد و محدود به سیطره جرم و مجرم نیست.

او ادامه داد: در قانون اساسی حفاظت از حقوق عمومی وظیفه دادسرا و دادستان است که باید این حقوق عمومی را از دستگاه‌های متولی و مسئول بخواهد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان سخنان خود از تلاش‌های چشمگیر و اخلاق مداری دادستان پیشین گرگان قدردانی کرد.

 

رونق تولید با ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی و قضایی

زنگانه استاندار گلستان نیز در این آیین گفت:ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی و قضایی در استان ضمن رفع بسیاری از مسائل و مشکلات موجب رونق تولید و امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود.

او ادامه داد:موضوعاتی نظیر خشک شدن خلیج گرگان، طرح پتروشیمی در استان، تعطیلی کارخانه‌ها و تلاش برای ممانعت از این تعطیلی و ... که ابعاد حقوقی آن کمتر از ابعاد اجرایی نیست، نیازمند همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی در استان است.

زنگانه گفت:برای ارتقاء امنیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در گلستان نیاز به همکاری بیش از پیش دو قوه مجریه و قضاییه هستیم.

او افزود:از دادستانی کل کشور تقاضا داریم حمایت لازم را از گلستان در فاجعه خشک شدن خلیج گرگان و همچنین گنجاندن گمرک اینچه برون در لیست گمرکات تخصصی کشور، داشته باشد.

اسپانلو دادستان جدید گرگان

دادستان کل کشور در پایان حکم دادستانی شهرستان گرگان را به محمود اسپانلو ابلاغ و از تلاش‌های حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان پیشین این شهر قدردانی کرد.

اسپانلو پیش از این معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان بود و ریاست دادگستری‌های شهرستان علی آباد کتول و کلاله و دادستانی شهرستان کلاله را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

حجت الاسلام سیدحسینی دادستان پیشین گرگان هم به سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری و مستشار دادگاه‌های تجدیدنظر گلستان منصوب شد.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار