چشم بزرگراه راهجرد– سلفچگان روشن شد

فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد– سلفچگان در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید حسن خلیلی نیا،رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای، فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان قم و بالعکس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او افزود: طول مسیر اجرایی فاز نخست طرح سیستم روشنایی محور راهجرد- سلفچگان هشت کیلومتر است که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده‌است.

خلیلی نیا  با بیان این‌که فاز نخست این طرح از ابتدای محور راهجرد- سلفچگان (حوزه استحفاظی استان قم) تا قوس بعد از آستانه امامزاده جعفر (ع) است، اضافه کرد: برای اجرای فاز نخست ۱۵۴ پایه روشنایی در مسیر نصب و با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف ال‌ای دی نسبت به تامین روشنایی محیط اقدام شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ادامه داد: با توجه به ترافیک چشمگیر و ترکیبی بزرگراه سلفچگان- راهجرد و بالعکس طرح سیستم روشنایی این محور در دیگر فاز‌ها در حال اجرا و پیگیری است.

خلیلی نیا بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه را سه ماهه و آغاز عملیات اجرایی آن را از نیمه مردادماه امسال عنوان کرد و افزود: طول مسیر اجرایی طرح فراگیر سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان و بالعکس ۳۳ کیلومتر است.

او ادامه داد: به‌منظور اجرای کامل این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که تماما از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  با اشاره به این‌که استان قم در خصوص اجرای سیستم روشنایی در طول راه‌های برون‌شهری در زمره استان‌های نخست کشور است، بیان کرد: از ابتدای امسال  تاکنون در دو مقطع از سطح راه‌های استان شامل محور مبارک‌آباد- قنوات به طول یک کیلومتر و محور قدیم قم- تهران و حدفاصل تقاطع شکوهیه- پل عسگرآباد به طول ۳.۵ کیلومتر سیستم روشنایی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده‌ است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار