استاندار اردبیل:

مشکلات شهری با برنامه ریزی و تعامل قابل حل است

استاندار اردبیل گفت: مشکلات شهری با برنامه ریزی و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان قابل حل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با اعضای شورای اسلامی شورا و شهردار اردبیل گفت: شان و جایگاه همه ما خدمت‌گزاری به مردم است و در خدمت به خلق، غیر از خدا با کس دیگری معامله نکنیم.

او با بیان اینکه شرایط خدمت در دولت مردمی مهیا شده است افزود: باید با همفکری و همکاری کار‌های عمرانی، فرهنگی و مسایل شهری را حل کرده و از ظرفیت‌های موجود در مجموعه استانداری نهایت استفاده را داشته باشید.

استاندار اردبیل ادامه داد: شورای شهر و شهرداری یک نهاد عمومی بوده و متعلق به مردم است و دولت نیز با اراده مردم برای خدمت به آن‌ها سر کار آمده، بر این اساس ظرفیت و امکانات مجموعه استانداری در اختیار شورای شهر و شهرداری است و باید بصورت جدی وارد عمل شده و کار ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

عاملی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم در شهر اردبیل مطلوب نیست گفت: گرچه برخی مسایل سراسری و حل آن‌ها از اختیارات استان خارج است، اما ما می‌توانیم در افزایش در آمد پایدار، بهبود معیشت مردم تاثیر گذار باشیم.

او تصربح کرد: بهبود و رونق اقتصادی در گرو اشتعال و سرمایه گذاری است و باید مشکل و آفت بروکراسی در جامعه مرتفع شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: به زودی ۵۰ نفر از سرمایه گذاران با اصالت اردبیلی به استان سفر می‌کنند و با نماینده، ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد باید با استقبال گرم از این ظرفیت‌ها در پروژه‌های شهری نهایت بهره مندی را داشته باشیم.

عاملی با بیان اینکه بحث درآمد‌های شهرداری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با برنامه ریزی‌های لازم و کارشناسی می‌توان شهرداری را به یک نهاد اقتصادی و عمرانی جهت رشد و توسعه شهری تبدیل کرد.

او با اشاره به برخی از مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تصریح کرد: مجموعه استانداری در حل مسایل شهری در کنار شهرداری و شورای شهر است و پیگیری‌های لازم از سوی معاونت عمرانی صورت می‌گیرد.

استاندار اردبیل افزود: باید از کارشناسان شهری و نخبگان شهر برای حل مشکلات با ارایه راهکار و پیشنهاد‌های سازنده هم اندیشی داشته و پروژه‌های نیمه تمام نیز تکمیل گردد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پادگان ارتش، باغ شریعت و زمین‌های عطایی تنفسگاه شهر اردبیل هستند و باید یک نماد ملی و گردشگری در این محدوده ایجاد شود.

او با تاکید بر اینکه آیندگان نیازمند شهری آباد و توسعه یافته هستند اظهار کرد: با انتخاب یک مشاور قدر باید از این فرصت پیش آمده برای طراحی و تهیه نقشه استفاده کرد تا برای آیندگان از این پروژه‌ها ثروت و درآمد خلق شود.

استاندار اردبیل افزود: مسیر گردشگری اردبیل به سرعین نیز یکی از فرصت‌های بزرگ برای شهر و ظرفیت بزرگی برای استان در زمینه گردشگری و درآمد زایی است که حس خوب را در استان برای مردم ایجاد خواهد کرد.

عاملی برای ساماندهی ورودی‌های اردبیل قول مساعد داد و تصریح کرد:ایجاد شهرک‌های صنفی می‌تواند تنفس خوبی برای شهر اردبیل به دنبال داشته باشد که در این رابطه با بخش خصوصی هم می‌توان وارد مذاکره شد و جهت تامین منابع پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

او ادامه داد: در سفر رییس جمهوری به استان طرح‌های دارای ردیف ملی در اولویت قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار