طراحی و تولید ۲ محصول جدید در زمینه کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی دامپزشکی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : هسته فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه با نام «توسعه زیست فناور نوند»، موفق به طراحی و تولید ۲ محصول جدید در زمینه کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی دامپزشکی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : کیت‌های مذکور به صورت اختصاصی جهت کاربرد در آزمایشگاه‌های دامپزشکی، در کشور تولید نمی‌شد و این هسته فناور موفق شده است برای اولین بار با تکیه بر دانش فنی بومی، این محصولات را در داخل کشور تولید کند.

هادی چراغی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی و مدیر «هسته زیست فناور نوند» گفت : ۲ کیت سنجش پروتئین و آلبومین توسط این هسته فناور طراحی و تولید شده است.

او افزود: سنجش میزان پروتئین و آلبومین در بسیاری از بیماری‌ها امکان دسترسی به اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت بیماری، پیشرفت آن و نیز موفقیت درمان، را در اختیار متخصصین قرار می‌دهد.

چراغی، امکان انجام آزمایش‌ها به‌صورت دستگاهی و دستی را از ویژگی‌های بارز کیت‌های تولید شده عنوان کرد و افزود: این ویژگی باعث می‌شود آزمایشگاه‌ها با کمترین امکانات قادر به انجام و ارائه نتایج آزمون مذکور باشند.

این متخصص کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی گفت: با توجه به اختصاصی بودن این کیت‌ها در نمونه‌های دامپزشکی و دقت بالای آن‌ها در نمونه‌های حیوانی، از طرف مراکز تشخیص دامپزشکی، داروسازی و پژوهشی مورد استقبال قرار می گیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.