استاندار فارس:

دانش آموزان راهکار‌های عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه دهند

استاندار فارس از دانش آموزان خواست به این موضوع فکر کنند که کدام یک از مشکلات استان را با چه راهکار‌های عملیاتی می‌توانند حل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش آموزانی که در سالگرد تبعید ایشان تظاهرات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی در سالگرد شهادت این دانش‌آموزان است، عنوان کرد: این سه رویداد، سه اقدام اصیل مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید الگویی برای همه مردم و مسئولان در مسیر تعالی کشور باشد.

او در این دیدار پس از شنیدن سخنان دانش‌آموزان، بر لزوم بهره گرفتن از توانایی‌ها و ظرفیت‌های این قشر اثر گذار تاکید کرد و از آن‌ها خواست در چند روز آینده انتظاراتی که از مدیرکل آموزش و پرورش استان دارند را بیان کنند.

استاندار فارس اظهار کرد: بی تردید مطابقت خواسته‌های دانش آموزان با برنامه‌های ارائه شده از سوی افرادی که برای سمت مدیرکلی آموزش و پرورش معرفی می‌شوند در انتخاب گزینه مناسب اثر بخش خواهد بود که البته دانش آموزان عزیز باید دقت کنند این انتظارات مبتنی بر واقعیت‌ها و توجه به محدودیت‌های موجود نوشته شود.

ایمانیه به اشاره به سخنان دانش آموزان گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر با دو مشکل در نظام آموزش و پرورش مواجه هستیم که شامل مشکلات فرهنگی و پرورشی و خشک و غیر قابل انعطاف بودن نظام آموزشی کشور می‌شود.

او با بیان اینکه انتقاد و نظارت کردن به تنهایی کافی نیست، از دانش آموزان خواست همواره به دنبال یافتن راهکار‌های عملیاتی با توجه به محدودیت منابع مالی و سایر موارد باشند.

استاندار فارس عنوان کرد: بسیاری از مشکلات با راهکار‌های نرم افزاری و خلاق قابل حل هستند، همانگونه که راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت بسیاری از محدودیت‌های تامین بودجه و... را شکست و مشکلات بزرگی را رفع کرد.

ایمانیه از دانش آموزان خواست به این موضوع فکر کنند که کدام یک از مشکلات استان را با چه راهکاری می‌توانند حل کنند.

او تاکید کرد: از این پس نمایندگانی از دانش‌آموزان در بسیاری از جلسات استانی همچون جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و... حضور داشته باشند و در سفر‌های شهرستانی نیز برای آشنایی با عمق مشکلات مردم شرکت کنند.

استاندار فارس بیان کرد: مدیران کل استانی نیز باید در کنار خود از حضور این دانش آموزان استفاده کنند.

ایمانیه این اقدامات را سبب تجربه اندوزی دانش آموزان و آمادگی آن‌ها برای قرار گرفتن در پست‌های مدیریتی آینده دانست.

او همچنین بر لزوم همکاری نهادینه میان مدیران دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تاکید کرد و ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمند دانش آموزان، اعلام کرد نشست‌هایش با این تشکل‌ها استمرار خواهد داشت.

رئیس مجلس دانش آموزان استان فارس هم در این جلسه ضمن گرامی داشت روز دانش آموز و شهدای دانش آموزی استان فارس با اشاره به مشکلات حوزه دانش آموزی استان فارس خواستار توجه ویژه استاندار به رفع این مشکلات شد.

محمد مهدی کدیور افزود: استان پهناور فارس با بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در ۳۶ شهرستان مشغول به تحصیل هستند که علی‌رغم داشتن توانمندی‌ها و استعداد‌های نهفته در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و دینی و مذهبی و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور، قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران هستند، ولی متاسفانه همین دانش آموزان به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و امکانات قادر به ادامه فعالیت در رشته‌های مورد علاقه خود نیستند.

دانش آموزان راهکار‌های عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه دهند

او ادامه داد: وظیفه دانش‌آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب‌ها و محتوای علمی درس‌ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعداد‌های نهفته، تقویت روحیه خودباوری از وظایف مهم آموزش و پرورش است که متاسفانه چند سالی است به دلیل انبوه مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی و نیروی متخصص در سطح مدارس و آموزش و پرورش، عدم اجرای توزیع عدالت آموزشی، عدم تجهیز مدارس به فناوری‌های روز و هوشمند سازی باعث شده در سطح آموزش با مشکلاتی جدی مواجه باشیم که نتیجه آن در آزمون کنکور امسال مشخص شد.

نماینده دانش آموزان در مجلس دانش آموزی کشور افزود: کمبود دبیر تربیت بدنی و سرانه فضای ورزشی در سطح مدارس یکی دیگر از معضلات آموزش و پرورش میباشد که نتایج این دو موضوع مشخص شده: چاقی و ناهنجاری‌های اسکلتی و قامتی، خطرات رو به گسترشی برای دانش آموزان به همراه دارد و هر روز بیش از پیش آن‌ها را تهدید می‌کند.

او ادامه داد: دانش آموزان زیادی دچار مشکلات ناهنجاری‌های اسکلتی شدند؛ لذا جا دارد جنابعالی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش فارس در خصوص تامین مجوز استخدام برای کمبود نیرو‌ها و تخصیص اعتبار برای اجرای عدالت آموزشی در سطح مدارس فارس اقدام فرمایید و دستوری به سازمان نوسازی مدارس داده شود که وقتی مدرسه ایی در جایی ساخته میشود نسبت به هوشمند سازی آن‌ها نیز اقدام شود.

او ضمن تقدیر از سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و دکتر بذر افشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس و خیرین در خصوص تامین بخشی از کمبود تبلت و گوشی‌های هوشمند در بین دانش آموزان نیازمند افزود متاسفانه کمبود تبلت و گوشی هوشمند همچنان یکی از مشکلات جدی دانش آموزان است.

رئیس مجلس دانش آموزان استان فارس موضوع بسیار مهم بعدی را عدم اجرای آموزش گام دوم انقلاب و افزایش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در سطح مدارس استان فارس عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و آموزش و پرورش با راه اندازی کانون‌های یاریگران زندگی در سطح مدارس که به بیش از ۲۵۰۰ کانون میرسد خوشبختانه شاهد کاهش این موضوع بودیم که جا دارد از برادر عزیزم جناب آقای کرمی دبیر ستاد مواد مخدر و جناب آقای اسماعیلی مدیر کل محترم آموزش و پرورش فارس تقدیر و تشکر کنم.

در پایان جلسه استاندار فارس از محمد مهدی کدیور رئیس مجلس دانش آموزی استان فارس به خاطر پیگیری مشکلات حوزه دانش آموزی استان فارس تقدیر کرد.

دانش آموزان راهکار‌های عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه دهند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.