نگرانی ترکیه از تشدید درگیری‌ها در اتیوپی

آنکارا نسبت به تحولات اخیر اتیوپی واکنش نشان داد و درخصوص تشدید درگیری‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با نگرانی، تشدید درگیری‌ها در اتیوپی را دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: آنکارا خواستار آتش‌بس فوری و توقف سریع خشونت و استقرار صلح و ثبات است و طرفین را به گفتگو دعوت و بار دیگر بر آمادگی ترکیه برای حمایت از این کشور تاکید می‌کند.

این بیانیه تاکید می‌کند: وزارت امور خارجه ترکیه به عنوان کشوری که از روابط دوستانه مبتنی بر پیوند‌های تاریخی و فرهنگی با تمامی اقوام در اتیوپی برخوردار است، به کمک‌های بشردوستانه خود به اتیوپی ادامه خواهد داد. ترکیه همچنین به حمایت از تلاش‌ها برای حفظ صلح، آرامش و ثبات در اتیوپی پایبند است.

با پیشروی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای و دست یابی به دستاورد‌های نظامی در منطقه آمهارا، اتیوپی روز دوشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

هفته گذشته نیز جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای اعلام کرد که کنترل شهر‌های استراتژیک دیسی و کومبولچا در ایالت شمالی آمهارا را در اختیار گرفته است.

در جریان تشدید درگیری‌های در اتیوپی، میلیون‌ها نفر آواره شده اند. سازمان ملل متحد این وضعیت را یک فاجعه انسانی خواند و از تشدید تنش در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار