حذف بخشی از آلاینده‌های هوای شهرستان ایرانشهر و بمپور

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر گفت: کوره‌های آجر پزی شهرستان ایرانشهر به دلیل استفاده از نفتگاز، بخش زیادی از آلودگی‌های منطقه را ایجاد میکرد.

محمدانور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کوره‌های آجر پزی به دلیل انتشار ذرات معلق و گاز‌های خروجی از دودکش، از قبیل: گاز‌های دی اکسید کربن، مونو کسید کربن، اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد نقش زیادی در ایجاد آلودگی هوای حوزه شهرستان ایرانشهر و بمپور داشت.

وی ادامه داد: جایگزینی نفت کوره با گاز طبیعی در کوره‌های آجر پزی ایرانشهر یکی از عوامل موثر بر کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش هزینه می‌باشد و این تغییر سوخت از تولید و انتشار گاز‌های خطرناک سمی به میزان قابل ملاحظه‌ای در منطقه کاسته است ودر هزینه‌های اجتماعی و زیست محیطی ناشی از انتشار آلاینده‌های اتمسفر صرفه جویی شده است.

هاشم زهی تصریح کرد: در پیگیری‌های مکرر محیط زیست و مسئولین شهرستان ایرانشهر و با همکاری شرکت گاز در سال جاری تعداد ۱۸ کوره آجر پزی فعال در شهرستان ایرانشهر به گاز طبیعی متصل شدند و سایر کوره‌ها در صورت فعالیت حتمأ بایستی از سوخت گاز طبیعی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار